South-Africa update 29 april - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van cindy groot - WaarBenJij.nu South-Africa update 29 april - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van cindy groot - WaarBenJij.nu

South-Africa update 29 april

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg cindy

29 April 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo Iedereen!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Daar zijn we weer.

We zitten op het moment in het beroemde jeffrey's bay (surfers paradise) en hebben het hier erg goed naar onze zin gehad. Maar ik ga beginnen bij het begin dus daar komt ons prachtige verhaal;

Enfin, waar waren we.........,

Kaapstad...., Paar dagen vertoefd in Kaapstad wat erg lekker was. De backpackers waren aan de dure kant, maar ja we zijn niet meer in azie natuurlijk, dus gewoon betalen die hap. Eerste dag in carnival court geslapen (weet je nog Tim?) en de andere 3 dagen in een andere omdat we de volgende ochtend uit onze kamer geschopt werden (backpackers vol). Met heel veel geluk hadden ze ad overkant geen plek id gedeelde kamers meer, dus kregen we de bruidssuite (daar leek t in ieder geval op) voor dezelfde prijs. Niet verkeerd!!!

In Kaapstad goed genoten, alleen koudje opgelopen op t waterfront. beetje geshopt, en genoten van de straatartiesten, bandjes en de heerlijke versnaperingen op verschillende terrasjes.

Na zo'n 4 dagen hebben we besloten de trein te nemen vanaf kaapstad, naar een buitenwijk van deze grote/ drukke stad " Van der stel". In dit plaatsje hebben we onze bordje opgehouden langs de kant van de weg en geduld of geen geduld....,in nog geen 5 minuten stopte er een mooie auto voor ons die heel toevallig naar ladismith ging. Het mocht zo wezen dat dit een aardig stelletje was die daar woonde en die heel toevallig ook veel mensen kende uit "Zoar" en "Amalienstein" (De 2 dorpjes waarin ik gewerkt heb toen ik voor SCORE werkte). Ze waren zelfs zo aardig dat we na een kopje thee gedaan te hebben bij hen in ladismith ons nog even 30 kilometer verder af te droppen bij het huis van mijn vorige gastfamilie !!! sjezusmina , wat een geluk kan een mens hebben.

Na een positieve en 5 uur durende rit zaten we er dan, terug bij mijn afrikaanse familie, met m'n meissie!!! Geen slecht gevoel kan ik jullie wel vertellen. We werden met open armen ontvangen, maar ah het begin was het heel even een beetje onwennig en surrealistisch. Er was veel familie aanwezig die voor Pasen 3 dagen op bezoek waren. Het eten was erg lekker weer (zei Cindy, want ik was strontverkouden, dus mn smaak was ver te zoeken) en we werden meer als verwend!!! Het was weer ongelooflijk, want we kregen zelfs ons eigen kamertje terwijl hier eigenlijk andere familieleden in sliepen, dus deze familieleden werden geevacueerd naar t schuurtje in de tuin...., tja dat was ons geluk als VIP gasten uit Nederland!!!

Heerlijke rustige dagen gehad (hadden we dan ook wel nodig aangezien we allebei een beetje onfit waren) .Tijdens pasen veel spelletjes gedaan met de familie en ontieglijk veel gesnoept, het leuke was dat het steeds gezelliger werd met de familie, maar ja maandagmorgen moesten de familieleden weer terug naar Kaapstad of Paarl. Dinsdag lekker met z'n tweetjes gaan lopen richting "Seweweekspoort" - mooie plek tussen de bergen - en lekker gezond bij een beekje en wat roofvogels en klipdassies (bergbevers) gespot. heerlijke dag gehad en weer een beetje bijgekleurd.

Woensdag weer lekker gaan lopen maar nu in het karoolandschap achter Zoar en in een uitgedroogd riviertje weer wat rust gezocht in de zon......., heerlijk. Verder gelopen en bij een ander beekje onze boterhammetjes opgepeuzeld.Vervolgens teruggelopen en thuis verder gechilled.

S'avonds de tassen weer gepakt want de volgende dag gingen we weer voor ons motto "hit the road". Op richting Oudtshoorn.
Het duurde al wat langer vandaag om voor de deur een lift te krijgen, dus waren we al maar wat gaan lopen in de richting van Oudtshoorn, we hadden lang gezelschap van "plons" (de hond van mn gastfamilie) die met ons mee op reis wilde. Aangezien het 80 km lopen is, hadden we toch wel mazzel dat we binnen een half uur dan toch een lift hadden in een piepklein autootje waarin al 3 blanke afrikaners zaten. Toch alles erin kunnen proppen en binnen een 1 1/2 uur door de bergen en het karoolandschap gereden te hebben werden we afgedropt in onze eindbestemming voor deze dag. Een guesthouse gevonden met een zwembad en lekker aan het zwembad gelegen en een brrrrrrrrr......, duikje genomen. Heerlijk dagje. S'avonds lekkere salade bespringeld met struisvogelvlees gegeten vooraf en daarna overheerlijke 500 gram tbone steak en rump steak gegeten om het feit te vieren dat we weer op pad waren.

Vrijdagochtend de Cango grotten bezocht en lekker gelopen langs alle stalagtieten, stalagmieten en andere wonderlijke formaties. We hadden voor de adventure gekozen dus we konden ook een beetje speleologie beoefen. Wat inhield dat we ons lekker door de nauwe, vochtige grotspleten mochten wurmen in de hoop dat we niet vast kwamen te zitten. Nah ja we hebben t overleefd, we waren wel snel buiten adem omdat het wat kracht kost , maar mede omdat het zuurstofgehalte in de grot best laag lag. Tegen de middag hadden we een lift geregeld vanaf het guesthouse naar George. Deze rit duurde een groot uurtje en we werden vervolgens afgedropt op de n2 richting mosselbaai. Na zo'n 5 minuutjes wachten op een oprit voor de snelweg hadden we een lift en deze bracht ons naar Grootbrakrivier. Hier werden we afgedropt bij een tankstation en met een beetje miezerregen tijdje gewacht, maar binnen een kwartier hadden we een lift naar Mosselbaai met een vriendelijke gozer die ons bij de beackpackers had afgezet. De tassen in onze kamer gedropt en beetje langs de kust gelopen in het miezerweer, even naar de golven gekeken op "the point" en op een bankje gezeten bij de klipdassies.
Boodschappen gedaan, lekker gekookt, gegeten en gaan slapen.

De volgende dag weer een beetje somber weer, dus de tassen weer gepakt en de weg opgegaan. Snel een lift gevonden met een leeftijdsgenoot in een vette BMW die wel van een jointje hield (de walmen kwamen uit z'n auto), het weer was belabberd, dus we hadden het geluk dat hij zo aardig was om ons helemaal naar George te rijden. Bij een benzinestation 5 minuten gewacht totdat we een lift kregen van iemand die ons weer in Knysna kon afzetten en in Knysna kregen we snel een lift achter in een dichte pick up naar Plettenberg baai, en vervolgens vanaf de snelweg vanaf Plettenberg binnen 15 minuten een lift gekregen naar Tstitsikamma (hele mooie/smalle weg door de supermooie bossen afgereden wat erg spectaculair was) Na deze drop off op de snelweg wisten we even niet precies meer waar we heen wilden, dus hebben we langs de snelweg (tegen zonsondergang gewacht op een lift naar het national parc.Na een aantal minuten kwam er een auto tuuterend voorbij die eigenlijk de andere kant op ging, maar dez auto maakte een manouvre van 180 graden en kwam vervolgens over de vluchtstrook onze richting ingereden....., een spannend en raar moment. Er stapte 2 gekleurde mannen uit de auto die erg verrast bleken te zijn dat wij - als een blank stelletje - met zoveel spullen aan het liften waren. Ze waren erg geinteresseerd in onze manier van reizen en leven, dus boden ze ons een lekker biertje of mixje aan. Na een half uurtje gepraat, en gedronken te hebben, konden ze er niet genoeg van krijgen om ons te omhelzen, te bedanken en nummers uit te wisselen. We moesten nou toch echt wel op zoek gaan naar een slaapplaats, dus boden ze ons aan om ons af te zetten bij het national parc. Hierheen gereden, maar de prijzen waren veel te duur, dus reden ze ons terug naar de N2. Zij moesten nu echt weg naar een feest, dus vanaf de snelweg splitste onze wegen. Na even wachten hadden we gelukkig onze allerlaatste lift gehad naar onze eindbestemming stormsriver village. Hehe we waren ergens!!! Tube 'n axe - erg relaxte backpackers.

Gister een erg lange en inspannende dag gehad, maar vandaag zouden we het rusiger aan te doen. Naar de supermarkt gelift en daarna naar de bloubergkrans bridge gelift om te kijken hoe hoog een 216 meter hoge sprong er uit zou zien. Niet zelf gesprongen, met het goede excuus dat 580 rand toch te duur was voor ons. Maar wel wat foto's gemaakt van de sprongen. Erg gaaf. Daarna hebben we een korte wandelroute gedaan door de bossen in de omgeving. De dag was snel voorbij en we moesten nog snel een lift terugvinden naar de backpackers.Anders was het nog 25 kilometer terug naar stormsriver. Ja hoor en voor 2 1/2 uur lang langs de weg gelopen omdat niemand ons meenam. Hebben we dat weer op zo'n klein butstukje. De laatste 10 km dan toch nog een lift gehad van een neger die bij de bungee werkte......hehe!!!

Volgende dag mountainbikes gehuurd en heel de dag door de bergen en ontieglijke mooie bossen gescheurd. Veel miezer en modder om ons heen, maar lekker gecrossed met z'n tweeen. naar beneden ging bonushard, maar de beklimming viel ons zwaar. Heel de dag bezig geweest en niemand tegen gekomen. Nog brullende bavianen gehoord in de bossen, maar voor de zekerheid maar snel door gefietst. Heerlijke dag gehad met actie en mooie uitzichten.

De dag erna zijn we weer op pad gegaan, en het record gebroken me thet krijgen van een lift. Ik kreeg een lift aangeboden, maar er was maar plek voor 1 persoon (hij had cindy niet gezien), maar 2 minuten later stopte er een lege vijf sterren bus die ons in 1 keer kon afzetten op de afslag richting jeffrey's bay. heerlijke rit gehad met goede muziek en heerlijke comfortabele stoelen. Na een paar uur durende busreis die ons helemaal niets kostte, zijn we op de afrit gaan staan en binnen 5 minuten zaten we achter in de pick up met mensen die ons konden afdroppen in het centrum van j'bay!!! Beter!!!!

Naar de duinen gelopen naar de beruchte "island vibe" backpackers, die bekend staat op de mooie ligging en goede sfeer. Na de spullen gedropt te hebben in onze kamer zijn we gelijk naar de surfwinkels gestapt en hebben we al wat eerste inkopen gedaan voor onze billabong,quiksilver en andere merken collectie (surfkleding relatief goedkoop hier). Volgende dag ziekelijk lang rondgelopen in alle winkels van 9.30 tot 17 uur. Eigenlijk zonde van de dag, maar we waren heel het tijdbesef kwijt. Aan het eind van de dag hadden we geen zin meer om te koken dus hebben we maar een grote hamburger gegeten bij de backpackers.

Volgende dag vanaf s'middags heel de dag gegolfsurft en op het strand gelegen. de golven waren helaas niet zo ideaal deze dag, maar ah eind van de dag werd de dag goed gemaakt omdat we ineens tussen de dolfijnen zaten. Supergaaf om mee te maken. Ook nog even cin opgehaald met de surfplank, maar tegen de tijd dat we weer tussen de golven lagen, waren de dolfijnen helaas al een stuk verder.

Hele mooie afsluiter van de dag gehad, s'avonds een lekkere steak gebakken met wat aardappels en sla en s'avonds nog wat drankjes gedaan in de gezellige bar bij onze backpackers. Er zaten behoorlijk wat gekke gasten bij die zichzelf helemaal het dylerium inzopen en naakt door de bar heen liepen. Wat een mafkezen zaten ertussen.
Veel herrie gehad tot diep in de nacht, en helaas veel wakker geworden.

De volgende dag s'ochtends nog even gesurft tot 12 uur en daarna met z'n tweeen de hele dag op het strand gelegen en nog f de winkels ingegaan. S'avonds pasta gegeten en later op de avond in het centrum van j'bay nog een lekker broodje gegeten op een terrasje. Allebei even geinternet, maar de sluitingstijd was eerder dan verwacht, dus er weer uitgekickt.

Vanochtend tassen gepakt en uitgecheckt. Nu dus even op het internet gedoken en straks hebben we een lift met een belgische kamergenoot ( zie foto cin met GVR surfplank). Op naar Hogsback - een plaatsje in de bergen, meer landinwaarts - waar Tolkien inspiratie opdeed bij het schrijven van "Lord of the rings". We zijn Benieuwd!!!

Nou iedereen tot ziens en we hopen dat jullie weer mooie reacties plaatsen.

Doei doei

• 29 April 2006 - 14:35

Myrte:

Heej Pat & Cin,
    Het klinkt allemaal weer super! Jullie doen echt een hoop zeg, ik krijg ook meteen zin om te reizen i.p.v. saai hier in Nederland te zitten... Nou avonturiers geniet ervan!!
    Groetjes en dikke kus van Myrte

• 29 April 2006 - 14:56

Ann:

Ik kan alleen zeggen: WAT MOOI. Lijkt het maar zo of hebben jullie het echt meer naar je zin in Afrika? Het voelt zoooooo positief. Ik ga nu richting de Ardeche, ook genieten van de natuur. En voor mezelf als schilder...... Mooi plaatje om na te kleuren! Te zien op mijn volgende expositie! Veel kisses, fun and love.

• 29 April 2006 - 15:28

Dees:

Lieve Luitjes!

Ik heb weer genoten van jullie belevenissen, en dan vooral de foto's...*WOW*
    Ik zit hier met een big smile achter de p.c., ik kan me zo goed inleven hoe jullie je wel niet moeten voelen... :-)
    Jullie zien er iig super goed en super gelukkig uit!!!!!

Zuid-afrika is dus veel liften, maar best goed te doen zo te lezen...
    Die foto's van de ondergaande zon zijn idd kippenvelgevend... Het surfen met dolfijnen is nog zo'n voorbeeld...
    De verhalen, de foto's... Jullie zijn nu echt het allerbeste gevoel op de hele wereld aan het meemaken hoor...
    Hier in Nederland is nog steeds alles gehaast en vergeet men om te genieten... :-s

Btw ben wel benieuwd of er nog meer dingen in de planning liggen en hoelang jullie nog wegblijven..En wat ik me dan toch stiekem afvraag :
    Wat missen jullie nou het meest???

Dikke kus Dees

• 29 April 2006 - 16:18

Bonkie:

he gasten net erug van koninginnedag in Vlaaring en dus het verhaal gelezen leuk stukkie we hebben er van genoten. We hoorden van Aline dat ze jullie op de chat had jammerrrrrrr gemist dus.
    Hier alles oke en het wordt tijd dat die ouwe maar weer eens op missie gaat want daar krijg je zin an als je dit stukkie leest. Ik kan natuurlijk de traditie hoog houden en vertrekken zodra jullie weer terug zijn.
    Nou geniet er nog maar weer eens lekker van in ik zal Pollewopje opdracht geven om extra fotoruimte te kopen.

kusje Paps

• 30 April 2006 - 00:18

Tes:

Hoi
    Wat een ervaringen weer, echt leuk hoor! En die foto's, geweldig!!
    Geniet ervan.
    Dikke kus van Tessa

• 30 April 2006 - 12:08

Tim:

Hey peeps, lekker voor elkaar hoor daar, echt relax. Zo te zien zijn de supertubes in J-Bay beter dan toen wij er waren, zal wel de tijd van het jaar zijn he. Geniet ervan hoor, SA rulezzz yeahh. Have fun there!!!!

Peace

• 30 April 2006 - 15:13

Pollewopje:

Hallo baby`s jullie hebben wel weer mazzel met je liftavontuurtjes. Al vond ik die drinkende mannen een beetje vaag klinken. Het gaat goed met jullie zo te horen, het zijn weer mooie verhalen en prachtige foto`s. Ik heb met plezier jullie belevenissen gelezen. Geniet er maar goed van. En Cindy ik vind je erg sportief jullie ondernemen wat af. Nog geen slangen aanvallen moeten afweren, blijf voorzichtig. Hier gaat alles goed, pas een heerlijk etentje bij Wil en Ien gehad, we kregen allemaal italiaanse namen en moesten tijdens het eten elkaar ook met die namen aanspreken, wij heten Danilo en Delicia, nou dat klinkt wel verrukkelijk he. We hebben weer veel gelachen. Ook een avond in Breda doorgebracht bij een theaterdinnershow ter gelegenheid van Ber`s VUT en 25 jaar bij de baas. Ook weer erg gezellig, gedanst, lekker gegeten en veel gekletst. Gisteren koninginnedag geviert in vlaardingen, Anita was hier blijven slapen dus ik reed met haar mee, je Pa had nacht kwam later. Natuurlijk voor en na in de kroeg gezeten en weer een hele boel bekenden gezien(famille) van iedereen de groeten willen graag horen hoe het met jullie gaat(he Kobus)Morgen gaat de grote verbouwing hier beginnen hier aan de voorkant, dus alle kamers zijn van lamellen en rotzooi ontdaan een meter vanaf het raam. Je vader heeft de asbestplaten al van de voorkant afgehaald samen met Mies. Dus als jullie weer terugkomen moet je het huis niet voorbij lopen maar dan is het ons huis. Daarna dan nog de badkamer en dan komt het eind inzicht. Ik heb je baas nog gebeld zei dat er problemen waren met die maand dus er zit nog steeds wat geld aan te komen van botlek stores ik hoop het deze week rond te maken. Je belastinggeld komt er ook aan of staat er al op. Heb je weer wat extra uit te geven. Nou jammer dat we jullie gemist hebben met msn dan maar weer de volgende keer dikke kus en tot gauw xxxxxxxxxx mamsiexx

• 30 April 2006 - 20:21

Rick En Natascha:

Hey Cin en Pat,
    ONGELOOFLIJK weer!!! Jullie verhaal en de foto's!!!! Geweldig wat jullie allemaal meemaken!!! Wij zijn aan het bijkomen van koninginnenacht en dag, was erug gezellie, maar wel met treurig hollands weer, helaas! Have fun and enjoy!! "Hit the road!!"

• 02 Mei 2006 - 08:56

Aline -pien:

Jeetje jeetje jeetje wat een gave verhalen... echt prachtig!!! ik ben echt jaloers!!!! en ook op je schrijfkunst!!!1 heel veel plezier weer. tot chats, mails of klets!! was leuk he even kletesen juul vond het geweldig om je te horen!!! ik mis je dan wel hoor!!!! liefs zoen en kunuffels.... aline en co

• 04 Mei 2006 - 19:50

Rob,jolan, Nina En .......:

Echt onwijs gaaf om te lezen wat jullie allemaal meemaken. We zijn wel jaloers hoor. Lijkt me erg spannend om zoveel te liften, maar ja, wie zou jullie nou niet meenemen. Wij gaan 26 mei ook op reis. Het is dan weliswaar maar een weekje naar turkije, maar toch. Wel lekker even er tussenuit. Blijven jullie maar lekker genieten van wat jullie allemaal nog gaan meemaken. Enjoy!!!

Veel liefs en kusjes van ons..

• 05 Mei 2006 - 12:44

Laurent:

Lekker
    You have to tell me hoe is Hoegsbank, In mijn betreft, I v been crossing the lesotho to come back to my jale in Johannesburg. You have to go to lesotho It's very beutiful ther are peoples everywere. and very friendly, not like this petrol station...
    So I have to continue to work.
    See you mayby in the water in holland.
    Laurent Stevens
    The tall belgian

• 08 Mei 2006 - 20:48

Nog Even Dees:

Ik zat nog even de foto's te bekijken... :
    Die foto van pat met als titel 'stukje wandelen'...
    Wauwww!!!!

Vergroten en boven uwe bed... Alsof je alleen bent en naar het einde van de wereld loopt, super mooi!!!!

Kijk uit naar de volgende foto's... :-)

• 09 Mei 2006 - 12:35

Hanno:

Gloeiende dat duurt weer lang voor het volgende bericht we zitten er hier wel op te achten hoor zefs collega's van me hebben je laatste bericht met foto's bekeken en waren enthousiast. Ik hoop dat de jullie zoveel dagen achterheen kunnen onthouden we gaan het wel zien.
    Verder hier alles oke en jullie krijgen de groeten van omi.

• 10 Mei 2006 - 17:33

CorNinja:

Cindy & Patrick,
    Het ziet er allemaal waanzinnig top uit.
    Jullie verslag is ook niet mis, je moet er echt even voor gaan zitten.
    Halverwegen het verhaal heb je het idee dat je zelf op reis bent.
    Ik zou zeggen doorgaan zo........

• 11 Mei 2006 - 13:33

Yola:

Geweldig!! Wat lief dat jullie zo goed voor de thuisblijvers zorgen met jullie fantastische verhalen en foto's! Mijn avontuur in Noorwegen zit er alweer op, maar jullie gaan nog even door in het Zuiden! Hoop dat jullie zo lekker blijven genieten en ons op de hoogte houden :) !! Hele dikke kus