zuid afrika deel 3 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van cindy groot - WaarBenJij.nu zuid afrika deel 3 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van cindy groot - WaarBenJij.nu

zuid afrika deel 3

Door: patrick

Blijf op de hoogte en volg cindy

13 Mei 2006 | Zuid-Afrika, Durban

Hallo iedereen!!!!

Daar zijn we dan eindelijk weer..........,

We gaan verder met ons avonturenverhaal.

Hogsback...... , na een lange bewolkte en regenachtige rit met verschillende d-tours eindelijk aangekomen in het regenovergoten "Hogsback" - een hevig bebost gebied in the middle of nowhere aan het begin van de Drakensbergen -.Afscheid genomen van onze belgische vriend en ingechecked bij "Away with the fairies" backpackers.
Het weer was om het zachtjes uit te drukken harstikke but!!!Op het terrein van de backpackers was het modderig en minder vrolijk (op het eerste gezicht). Een positief iets was dat we een (hobbit)bungaloowtje hadden met een open haard erin...., niet verkeerd. Fikkie gestookt en gerelaxed!!!

Volgende dag een semi bewolkte dag waarin we gelijk moesten verhuizen naar een andere 2 persoonskamer (maar dan wel een met open haard in de slaapkamer). Ontbeten en de tas gepakt om lekker rond te gaan dwalen in de "lord of the rings" bossen. Heerlijk modderig dat het was,beetje gelopen, beetje gegleden, beetje geslingerd in de lianen, en veel verschrikt om ons heen gekeken als we wat vreemds hoorden. Heel veel mooie watervalletjes gezien, rare bomen (MET TAKKEN), rare vogels gehoord enzovoorts. maar wel allemaal erg indrukwekkend!!!
Zo'n 6 uur gelopen en gelukkig alles overleefd met de mening dat de schrijver van Lord of the Rings wel een hoop trollen, elfjes en orcs er bij verzonnen heeft (Geen enkel afwijkend wezen gezien, nou ja!!!).Aan het eind van de rit nog een mooie wandelstok gekocht voor Cin (bij de lokale zwervers!!!
S'avonds lekker eten gekookt en heerlijk in ons kamertje vertoefd voor het knetterende haardvuurtje (verdere details overbodig).

Een nieuwe dag met nieuwe kansen. De spieren stijf van al het geloop enzo van de vorige dag, dus deze dag iets rustiger aan gedaan. Een andere route gelopen aan de andere kant van de hogsbackbossen. Tijdens het lopen het plan gemaakt om de route wat korter te maken dan dat ie op onze kaart stond beschreven. Geen verkeerde beslissing geweest, mooie en rare dingen gezien en over een gigantische touwbrug gelopen. Nog een kleine zwarte slang gezien die het pad probeerde over te steken. Veel (samango) zeldzame apen gehoord en gezien en genoten van mooie uitzichten. S'avonds beetje gechilled.

Dag 4 alweer in Hogsback met weinig ondernemingen. Boodschappen gedaan, in het boomhuis geklommen en aapjes bekeken vanaf het uitzichtpunt op de bossen. Heerlijk rustige dag voor de spieren, met een lekker zonnetje erbij. Chill out dag.

Dag 5

Deze dag gevuld met boodschappen doen (ja alweer!) en op een verharde weg lopen richting middle earth, the edge etc. Verschillende plekken waar je panorama uitzichten hebt op de omgeving. Niet echt indrukwekkende dingen meer gezien, maar weer lekker de spieren warm gelopen. S'avonds onszelf verwend met een maal bij de backpackers. Varkenshaas met aardappelpuree, pompoen en knoflookboter. Lekker, maar onze ouders maken het lekkerder. Laatste nacht gemaakt in hogsback die jippi-a-jee gratis was.

S'ochtends de shuttle genomen tussen Hogsback en Cintsa (plaats ad kust), nog even mijn custom made wandelstok opgehaald bij onze lokale zwervervrinden en the road gehit!!!Na een aantal uurtjes verder in "the buccaneers" backpackers aangekomen. Een mooie safaritent ingedoken met z'n tweeen op een plek uitkijkend over een mooie lagoon. De backpackers zag er leuk uit en deed ons beiden denken aan een mooie kampeerplek in france of spain. Hier in Cintsa 3 dagen gebleven en het over het algemeen rustig aan gedaan. Beetje gevolleybalt, 1 avond allebei beetje dronken geworden en voor de rest beetje gecilled met wat bekende gezichten (ontmoet in vorige backpackers, en ook wat nieuwe mensen ontmoet. Beetje genoten van de zonsondergang, maar niet veel bijzonders gedaan. Wel een megagrote visarend gezien.

Na de 3 dagen weer verder gegaan. Met een Zuid afrikaans koppel (waarvan het meisje toevallig een aantal jaren in rdam heeft gewoond en toevallig op de school heeft gezeten waar ik les gegeven heb "Wolfert") naar east london gelift en hier afgezet bij de snelweg in de richting van Umtata. Onze israelische vriend Tom wilde graag met ons mee liften, dus waren we met z'n drieen op pad. Helaas, maar beetje verwacht heel veel moeite gehad met liften, en wel bijna 4 uur moeten wachten op een lift (ons record), maar op t moment dat we het wilden opgeven en terug wilden gaan naar East london stopte er precies een auto die op weg was naar Umtata (hehe, toch niet helemaal zonde van onze dag!!!). Na een winderige en hele koude rit (achterin een pick up)afgezet bij een shell ultra city in Umtata. De backpackers in Coffee bay hadden we al gebeld met de telefoon van de man die ons de lift gaf.Enfin in het pikkedonker aangekomen, het busje vd backpackers was nog niet aangekomen, dus wilden we nog even wat geld uit de muur halen. Een wat minder leuke ervaring gehad met een man die ons wilde helpen bij het pinnen, die zei dat hij daar werkte en ons wilde helpen. Na 2 keer proberen te pinnen heb ik de poging afgekapt en gezegd dat het apparaat het niet deed. Deze vent probeerde ons erin te luizen, maar is 'm gelukkig niet gelukt. Na een aantal minuten binnen in een wegrestaurant gewacht te hebben werden we opgepikt door de crew van Bomvu backpackers vanuit Coffee bay. We waren weer zo gelukkig als een stelletje vretende bavianen. s'avonds lekker snel t bedje ingedoken in onze dolfijnenkamertje!!

Geslapen als babies in een buik, en lekker weetbix (granenpap) gegeten. Overdag beetje getrommeld met 2 vriendelijke negers, ook nog even een heuvel opgeklommen tussen de ezels en geiten om te genieten van het uitzicht over de zee en coffeebay. Nog even gezeten op de top van de heuvel en gedacht aan 2 jaar geleden toen ik met Tim aan het lopen was vanaf De kraal naar Coffeebay.
Weer teruggelopen met zn tweetjes en verder gesuft op het terrein van Bomvu Backpackers. S'avonds heerlijke rumpsteak voor onszelf gemaakt met wat gezonde dingen erbij. Na het eten nog een trommelles gehad in een grote groep maar onze concentratie was ver te zoeken en de de pijn in de handen was nog aanwezig van onze middag trommelsessie. S'avonds lagen we weer in een andere kamer.

Dag 3 Wakker geworden en vervolgens gehaast naar onze yoga les. Een of andere vage spirituele gast gaf ons les.we hebben onze spiertjes gerekt en gestrekt en de ademhaling verbeterd. Na de yogales wat gegeten en overdag een trip naar een Sangoma (witchdoctor) gedaan, wat helaas niet veel voorstelde. Maar ja beetje in een lemen hutje gezeten en geluisterd naar wat de dokter te vertellen had. Een hoop onzin wat mij betreft, maar veel mensen geloven in de Sangoma's. Na het bezoeken van de Sangoma met onze gids teruggelopen naar de backpackers en daar vervolgens beetje kaartspelletjes gedaan. S'avonds in de bar gezeten een wat potjes pool gespeeld.

De volgende dag weer op tijd opgestaan om eventueel weer wat yoga te doen. Aangezien cindy dr reiki 2 wilde gaan doen bij de yoga meneer was het voor haar een korte yogasessie en vervolgens haar zogenaamde reiki 2 inwijding. Ik heb ondertussen de tassen ingepakt aangezien we vandaag wilden vertrekken. Na een uurtje ben ik gaan kijken bij de inwijding en stond de maffe yoga hippie rare beweging boven cindy uit te voeren. Ik maar denkend dat het ritueel volgens plan ging. Na een uurtje of 2, waarbij ik het laatste half uurtje heb gekeken en half meegedaan heb (haha)had cindy geen zin meer om verder te gaan met de reiki sessie om dat onze yoga en reiki leraar een en al kak aan het praten was!!!Podverdorie wat was die gozer een ALFRED JODOKUS KWAKZALVER!!! we hebben betaald en cin was 2 uur lang betrokken geweest in de grootste bullshit oooit. Gauw de tassen gepakt en m gesmeerd. Wel heeft cin dr gevorderde reiki engeltransformatie certificaat gekregen (getekend, hahahaha, sjezus wat zijn wij genept). We hadden een bus geboekt vanaf umtata naar Durban. S'avonds aangekomen in Durban na een 7 uur durende rit, snel taxi gepakt naat de dichtsbijzijnde backpackers.Bij Banana backpackers afgezet in het midden van het centrum, naast een escortservice. beetje ongure wijk maar de kamer is wel ok. We zijn hier nu de derde dag en hebben het wel aardig naar de zin met winkelen en over het strand lopen. We zijn al 2 avonden naar de bios geweest (hostel en underworld revolution), weer even lekker dat stadsleven!!! De bios is trouwens maar 80 eurocent p.p. Nou zover zijn we nu. We vertrekken waarschijnlijk maandag in de richting van St.Lucia.

We love you all!!!

En voor alle moeders, fijne moederdag.

We wachten op jullie leuke reactie

kusssssssssssssssssssss

• 14 Mei 2006 - 09:43

Frank:

weer een leuk verhaal:)
    iedereen hier mist jullie
    en hopen julie weer snel te zien
    ook weer mooie foto's ;)
    xxx de familie

• 14 Mei 2006 - 10:58

Ann:

Jee, daar moet ik even voor gaan zitten hoor. Zulke mooie verhalen. Moet het op me laten inwerken. EN Reiki, tja Cin......zo werkt het niet hoor! Ik zal online zijn ...... heb je bericht ontvangen. Ik ben ook net terug en heb veel beleefd. Ik kijk uit naar onze chat meisie. Kus voor Pat.

• 14 Mei 2006 - 14:19

TaTtooTijn:

He Frodo!
    Vette omgeving, vette jungle, vet uitzig, en die slang lijkt mij een 90% carbon slang.
    Wanneer spreek ik je weer online ofzo? Ben aangenomen op de filmacademie, ben van plan daarvoor nog even wat te gaan reizen.
    Me love you longtime, hopelijk tot snel,
    kus Tijn

• 14 Mei 2006 - 14:39

Jan & Marijke:

Bijzondere ervaring wat jullie meemaken. Na de verhalen en de foto's is het net of we het zelf ontdekken. Geweldig gewoon!!
    Love you en tot horens!

• 14 Mei 2006 - 18:50

Mauf:

Is jullie tropische verhalenbundel al gepubliceerd? kom helemaal niet meer toe aan mn studie zo... :D Wanneer gaan jullie naar het volgende werelddeel? Pas op voor dinosaurussen, die zijn gevaarlijk.

Liefs en kussen,
    Mauf

• 14 Mei 2006 - 19:34

Tim:

Geweldig mensen,
    Pat ik lachte me dood om die Frodo out of the shire opmerking, die hebben we er toen zeker een aantal x uitgegooid op onze wandeltocht hahahaha. Echt tof, jullie doen zo te zien de omgekeerde route van ons of niet? Cin, wie ben jij nou in het verhaal? Samwise gamshi ofzo? hahaha. Have fun!

• 14 Mei 2006 - 21:21

Rick En Natascha:

Jee, geen worden voor.... machtig prachtig!!! :)
    Dikke kus van ons

• 15 Mei 2006 - 12:00

Brotha!:

he dude,ziet er weer goed uit!ik heb de slang ff opgezocht!ik denk een indigo,een soort van grondslang!en die apen lijken op meerkatten!maar echt gaaf hoor!je weet wel dat lord of the fucking rings in nz is geschoten en nie in za!maar never the less fucking beautiful over there!ik heb vannacht weer gewerkt en op een beetje hoofdpijn na ging t goe!ik ga nu ff daf haar nieuweauto maken, moet een nieuwe uitlaat onder!doe voorzichtig, niet teveel voor de ''openhaard zitten'',ben nog nie toe om oom te worden!!mazzl van brother die nog steeds een beetje jaloers is in opklarend nl!xxx

• 15 Mei 2006 - 18:54

Aline Pien:

He stelletje bofkonten... Wat cool zeg jullie verhalen smullie smullie elke keer weer!!!jullie kunnen toch nooit meet in het normale leventje???? Wij hebben ook eindelijk mooi weer (gehad??) da's genieten. vorige week in nunspeet (opi herdacht) en we zijn nog een daggie naar de efteling geweest gaaf super rustig en waanzinnig mooi weer dus dat is genieten!! ik begin jullie echt te missen hoor Juul is nog steeds erg blij met je verahalen en heeft de slang uitgeprint boven zn bed hangen!!!mmmm ik ben ook jaloers hoor!!! wat een belevenissen!!!! deo nog wel voorzichtig, have fun!!!! en geniet!!!!!! Heel veel liefs Aline en co!!! love you!!

• 15 Mei 2006 - 19:06

Tante Pollewop:

Hallo my baby`s ik heb weer genoten van de verhalen en de prachtige foto`s. Soms heel onwerkelijk, ik ben ook blij jullie weer gehoort te hebben. Het was even gezellig, nu kunnen we er weer tegen. Al jullie opgestuurde bezittingen zijn aan het luchten op zolder en zijn heel over gekomen dat is al een wonder. Er is hier net ook een tropisch buitje gevallen geloof ik. Vind je pa leuk als hij zo op de fiets terug van het werk komt. Wij hebben een lekker weekend gehad die voorbij vloog. Vandaag was het erg druk op het werk dus dan is het ook zo tijd. Volgend weekend naar terschelling, dus wij vermaken ons wel. Nog een dikke kus en bedankt voor de leuke e-card. xxxxxxxx mamsie xxxxxxxx

• 18 Mei 2006 - 16:30

Maryssa & Craig:

Hooi
    I would like to write in Dutch but I wouldn't want everyone to laugh, miskien n bietjie afrikaans?
    No, rather not.
    I'm glad you two made it to Coffee Bay and are still having a great time. Keep safe and don't forget to visit my mum in Rotterdam! :-)

• 22 Mei 2006 - 15:56

CorNinja:

Hallo beste wereldreizigers,
    Wat dachten jullie ervan om door te reizen naar Australie? Krijgt het thuisfront daar ook een beeld van hoe het er in het echt ook aan toe gaat. Ik hoor en zie het allemaal wel in jullie volgende verhaal......

• 23 Mei 2006 - 17:13

Ann:

Haidiho, een berichtje van het thuisfront. Jullie verhaal dus al gelezen en heerlijk lang jullie gesprokem op msn. Goed voor de heimwee!
    Hier is het weer nog niet echt zomers. Een week mooi weer gehad, ik zat in Frankrijk en daar was het minder. Pech voor mij.
    Op dit moment druk met mijn pr-werkzaamheden, lekker gestapt met Judy in Rotterdam (au hoofdpijn)en salsa ging ook weer erug goed! Nog naar de Musical Awards uitreiking geweest in Ahoy en vip kaarten voor het galabal na gekregen. Allemaal in black tie en mooie avondjurken. Heerlijk tussen de bekende nederlanders gehold en gedanst. O ja Cin groeten van Jim! Hij kent je nog hoor. Morgen mijn expo afbouwen. Kortom een lekker druk en gezellige tijd hier. Dikke kus............

• 25 Mei 2006 - 08:23

Inge:

Je moet er idd ff voor gaan zitten. Wat een avonturen zeg! Gaan jullie je reis afsluiten in Azië?? Met ons alles oke. Ann vertelde al dat we op de Music Award-uitreiking zijn geweest. Het Gala-feest was leuk om mee te maken. Kim heeft nu nog 7 shows in Ahoy. Tot en met as. zondag. Zaterdag ga ik ook weer naar Ahoy. Ja, de groeten van Jim. Kim heeft hem gesproken. Nou jongens, nog heel veel plezier. Ik mis je Cin. Kom maar weer gauw terug. Veel liefs van ons. SMAK!!

• 25 Mei 2006 - 22:05

Hanno En Thea:

Ja ts gosh ik was een beetje druk dus een late reactie van mij.
    Inmiddels weer terug van Terschelling en druk op het werk.
    Als jullie dit lezen zijn jullie weer in Asie en ik hoorde vandaag dat daar weer een overstroming was als gevolg van........

Nou ja geniet er maar van want spoedig zitten jullie weer in dit bekrompen landje en rol je zo weer in de sleur van alle dag.
    Deneken jullie nog aan mijn goede voornemen voor 2006..............
    Ik wilde OPA worden gloeiende gloeiende dus veel voor de open haard en vooral vergeetachtig zijn!!!!!!!!!!!!!!

• 27 Mei 2006 - 07:50

Dees:

Hee Globies,

Uiteraard jullie verhaal allang gelezen als zoals Patje zei trouwe guestbook writer ;-)

Leuk Pat even snel gesproken te hebben gister over Msn, en vol verwachting nieuwsgierig naar jullie volgende stap... ;
    Hoe lang zijn jullie nou weg? Hoe lang blijven jullie weg? Komen jullie een beetje uit met het budget? Zijn jullie nog veel onverwachte dingen tegen gekomen onderweg waar je geen rekening mee had gehouden? Zijn er dingen die jullie al beginnen te missen? (Hollandse Prak???) :-p

Hier gaat het ook al aardig opschieten...Over 6 weekjes vertrek ik 6 weken naar Peru voor o.a. vrijwilligerswerk en wat rondtrekken...

Lieve groetjes Dees