The end of South-Africa Travelexperience - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van cindy groot - WaarBenJij.nu The end of South-Africa Travelexperience - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van cindy groot - WaarBenJij.nu

The end of South-Africa Travelexperience

Door: patrick

Blijf op de hoogte en volg cindy

31 Mei 2006 | Thailand, Bangkok

Hallo luitjes,

Hier zijn we dan weer en dan wel met het verhaal over onze laatste afrika belevenissen.

In Durban zo'n 4 dagen totaal gebleven en de laatste dag grappig genoeg nog onze israelische vriend Tom tegengekomen op de pier. Vette golven bij de pier, en hele goeie golfsurfers, tijd staan kijken. T gaf me erg de kriebels, maar voor mij was t iets te ver gegrepen. Maja we zijn de volgende dag met een minibusje vertrokken naar mtubatuba (die op de snelweg kwam stil te staan omdat de motor erg overhit was) en vanaf hier een ander minibusje genomen naar St.Lucia en daar Bib's backpackers ingegaan.

De eerste dag in St. lucia even rustig aangedaan en op tijd naar bed gegaan.
Voor de volgende dag hebben we een safaritrip geboekt voor het hluhluwe/imfolozipark.Morgen vroeg op!!!

Het was zover de wekker ging om 4.30 in de nacht. F snel opgefrist en de tas gepakt. Om 5 uur werden we opgepikt door onze gids. We vertrokken samen met een ander (belgisch) stelletje naar t park. T was erg donker en er waren veel bliksemflitsen te zien onderweg naar het park. Na een klein koud en winderig uurtje rijden waren we gearriveerd in het park. De zon begon al op te komen en we gingen eerst op zoek naar de katachtige diersoorten...., en ja hoor het lukte ons om in het eerste half uurtje sheetahs, hyena's en leeuwen te spotten......, beter. En allemaal harstikke dicht bij de auto. Helaas dat het licht nog niet goed genoeg was om de beesten goed te fotograferen,maar wel een poging gedaan.
Voor de rest hebben we heel veel dieren gespot deze dag. Heel veel verschillende mooie vogels (kingfisher's, bluebirds,secretarisvogels,aasgieren,adelaren, kleine en grote hornbills etc.) gespot. Verder allerlei wildsoorten zoals nyala's, impala's, koedoes etc. Ook nog aardig wat witte neushoorns gezien, verschillende aapsoorten, olifanten van een afstand, en wat supergaaf was : een groep " wilde honden" - die onze gids zo graag wilde bekijken van dichtbij dat hij maar van het pad afreed om ze ongeveer 1 meter van de auto te hebben (best spannend!). Een supergave dag gehad met een lekker ontbijt en lunch (lekkere braai) wat om 17.00 afgelopen was. S'avonds nog de straat opgerend omdat er nijlpaarden waren gespot in de woonwijk. we hebbenn ze gevonden. Echt gaaf dat al deze wilde dieren zo de stad in kunnen gaan (er lopen ook luipaarden rond in en rond St.Lucia!!)

De volgende dag een beetje rustig aan gedaan, naar t strand geweest en lekker in de zon gelegen. Tegen de avond zijn we met een gratis tripje van onze bacpackers naar de rivier gegaan om nijlpaarden en krokodillen te spotten. Ik ben samen met 2 gekke engelse gasten iets dichter naar t water gelopen om wat krokodillen uit te dagen door zo dicht mogelijk bij t water te gaan staan. Eerst zat er 1 krokodil te loeren en na een tijdje staan zagen we ineens 5 krokodillenbekken boven water komen, waarvan 1 een poging deed om te bijten naar ons. We stonden met z'n drieen klaar om te rennen...., tja dat was best spannend.

De derde dag in St.Lucia zijn we met een kayak promotietour meegegaan. We werden opgepikt door 1 van onze gidsen die ons met een 4x4 door de jungle van St. lucia naar de rivier bracht waar we onze kayaktour moesten beginnen. We waren met z'n achten. 2 Gidsen en wij - de proefkonijnen -. Het was een leuke trip waarin we een hoop van de natuur hebben gezien - zandbanken, de jungle, wat krokodillen, verschillende vogelsoorten, o.a. verschillende kingfishers, egyptische nogwat vogels, ibissen en een indrukwekkende visarend, ook sprongen er nog 2 vissen in onze boot wat ons even liet schrikken (al denkend dat de krokodillen ook klaar stonden om uit t water te springen). De trip duurde zo'n 5 uurtjes maar dat was lang genoeg om alle spiertjes in het lichaam weer te voelen.
S'avonds zijn we lekker uit eten gegaan bij " the greek sizzler", heerlijk gegeten.
Onderweg naar het restaurant kwamen we nog een slang tegen die een andere slang in z'n bek had. Gauw teruggerend naar backpackers om camera te halen. Met de flits erbij was het te zien dat het een zwarte cobra was die een molslang aan het verorberen was, erg bizar om te zien!!! Na het eten nog meegegaan met gratis trip om nijlpaarden, kameleonnen te spotten. Alles gespot en ook nog een bushbok.

De laatste dag St. Lucia hebben we een lift genomen naar het greater St.Lucia wetlands parc. Waar we een self-guided-walking-trail hebben gedaan. Veel gelopen en o.a. wat warthogs, aapjes (van heel dichtbij),zebra's, nijlpaarden, gnoes, bushbokkken en nyala's en impala's gezien. In een gedeelte van het park wat meer spanning opgezocht, want dit was het gedeelte waar luipaarden,krokodillen,nijlpaarden en zwarte neushoorns (erg agressief)in het wild rondliepen. Best spannend zo met z'n tweetjes!! Na een volle dag rondlopen in de hitte teruggelift naar onze backpackers. S'avond ontieglijk veel en harde regen gehad. Cin op tijd naar bed gegaan en ik naar verschillende lokale barretjes gegaan en iets te dronken geworden.
Morgen vertrekken we richting Swaziland.
(Helaas niet genoeg dagen om ook nog naar kosi bay en ponta d'oura - mocambique - te gaan.)

Vandaag de minibus genomen naar mtubatuba en vanaf hier met andere minibus naar de grens van swaziland gereden. Zo'n 7 kilometer van de grens afgezet en vanaf hier naar de grens gelift achter op een pick-up. Na de snelle grensovergang met een minibusje naar nisela lodge gereden. Een backpackers waar we in een soort van klein safari lodge zaten. Het was hier erg rustig en we sliepen in een beehive (traditionele swazi hut). Op het terrein liepen wat struisvogels rond, 2 leeuwen (2 afgezette gebieden), een hele grote alligator, wat jakhalzen en verder in het park zaten aasgieren, 150 verschillende soorten slangen (waaronder mocambican spitting cobra, black mamba, pofadder, groene boomslang etc), erg gevaarlijk dus. Ook giraffen en andere soorten die we zelf niet gezien hebben. Beetje rondgelopen en wat gegeten. Op tijd naar bed gegaan want morgen gaan we weer op weg, verder Swaziland in.

S'ochtends zijn we met z'n tweeen met een werknemer van de safari lodge naar 1 van de leeuwen gegaan om deze te aaien. Ook weer best spannend, maar uiteindelijk bleek de leeuwe groot maar ook erg lief. Leuk gedaan te hebben. Na een ontbijtje genuttigd te hebben zijn we op de weg gaan staan en konden we gelijk een minibusje instappen, na een half uurtje overgestapt op een lokale bus (met een hoop swati kerkgangers erin). Deze bus dropte ons ergens af waarvan we nog 1 ander busje moesten nemen naar Malkerns. In malkerns hebben we milwane backpackers gebeld die ons na zo'n half uurtje kwamen ophalen. Het game reserve viel een beetje tegen maar zag er wel ok uit. We hadden gelijk geinformeerd of er nog leuke dingen te doen vielen in het laagseizoen maar veel activiteiten waren niet meer mogelijk om te boeken. Raften was te koud en niet wild genoeg, de paarden bleken ziek te zijn dus paardrijden was ook niet mogelijk. Nah ja we wilden i.i.g quadbiken, dus dat hebben we gelijk geboekt voor de volgende dag.

Dag 2 Milwane; S'ochtens om 7.00 s'ochtends opgehaald door iemand van swaziquad. Rond 8.00 bij het huis/startpunt aangekomen in de bergen. Hier kregen we een korte instructie over de dag en de quadbikes. Vervolgens moesten we een paar proefrondes rijden om het huis heen. Cin deed f voorzichtig aan maar ik probeerde de quad alvast een beetje uit. Zo'n 8.30 vertrokken met onze gids (1 of andere duitse patser) die de hele dag over politieke situaties in Afrika heeft zitten zaniken - wat erg irritant werd na een tijdje. Deze man dacht dat hij het allemaal uitgevonden heeft en is dan ook een "IWAB no.1" (IWAB = Ik Weet Alles Betertje). Sjezus wat een zeikbak. Nahja dat was dus een beetje jammer. Wel een hele mooie route gedaan door de bergen heen met wat uitdagende paadjes (steil,water,rotsen,gras etc), helaas moest alles erg/te rustig aan en was het adrenaline vaak ver te zoeken. Heel af en toe het gas open getrokken. Onderweg veel gestopt bij mooie uitzichten, een watervalletje, 3 families (huizen).1e stop geontbijt, 2e stop gelunched en de laatste stop was eht eindpunt (terug bij het huis). Lekkere curry gegeten en genoten van de mooie lucht (zonsondergang). Het was een aardige dag die veel leuker had kunnen zijn helaas. S'avonds teruggekomen in het milwane game reserve.

De volgende dag beetje bij het zwembad gelegen, gekaart en rondgelopen door het game reserve. Wat herten enzo gezien en van de zon genoten. S'avonds gebarbecuede warthog (phumba) met porridge en salade op.

De 3e dag vertrokken we met de gratis shuttle vd backpackers id richting vd stad. Hier op de weg gaan staan om te liften en na 1 minuut een lift met 2 mannen uit het leger. Deze hebben ons afgezet voorbij mbabane, vanaf hier binnen 2 minuten een andere lift gekregen van een lokale vent die niets te doen had en ons graag bij de grensovergang naar Zuid Afrika wilde afzetten. Bij de grens het een en ander geregeld en in Zuid afrika ook snel een lift gevonden naar Badplaas (met een blanke gozer). Hij liet ons de sightsee route zien, door de bergen, wat een erg mooie route was. Naeen uurtje of 2 aangekomen en hij zette ons af bij forever resorts parc ventura. Dit is een soort van center parcs waar ze wat spa's hebben enzo. Na onze spullen gedropt te hebben in het huisje, zijn we gelijk de spa's/ warmwaterbaden ingedoken en hebben we ook nog gekozen om onszelf lekker te verwennen met een lekker stoombad en een kruidenbad (rozemarijn&dennen geur), dat was niet verkeerd. S'avonds afgesproken met de blanke dude die ons een lift had gegeven vandaag om wat te eten en daarna een bar in te duiken. Een gezellig avondje waar we allebei een beetje te diep in het glaasje hebben gekeken (wel gjappig!!!).

De volgende dag s'ochtends in 1 vd warme buitenbaden gezwommen en een beetje rondgelopen in het park. Rond 14.00 s'middags
Met de blanke dude (johan)naar Nelspruit gereden om een busticket voor morgen naar Johannesburg te boeken,vervolgens nog even een casino ingedoken. Na een uurtje (cin en ik wat winst) weer vertrokken naar het huis van johan zijn ouders. Hier een bakje thee gedronken en vervolgens de tassen gedropt in ons kamertje. Weer snel weggegaan richting de stad om hier wat te eten (spur) en een bios in te duiken (xmen the last stand). Het eten te snel naar binnen gepropt en gauw de bios ingestapt. Hierna de broer van Johan opgehaald bij supercricket (indoor), hier nog wat gebabbeld met maten van zn broer en wat gedronken, daarna teruggegaan naar het huis van zijn ouders om lekker te gaan slapen.

Vroeg uit bed gegaan om de bus naar johannesburg te nemen (7.30).
na een uurtje of 5 afgezet bij het vliegveld in Johannesburg en gebeld voor een gratis pick up van de backpackers.
Bijna een uur gewacht tot we opgepikt werden.
Na een half uur rijden aangekomen en bij Gemini backpackers gesetteld en beetje dvdtjes gekeken en wat geinternet. Voor de rest niet veel te doen in de omgeving, dus vrij boring daar.

De volgende dag met een shuttle naar het winkelcentrum gegaan en hier wat rondgelopen (niet echt boeiend) dus maar even de bios ingedoken (ja weer!!) " inside man" gezien. Goeie film. Om 17uur weer opgepikt door de shuttle. S'avonds weer gekookt en dvdtje gekeken en geinternet. op tijd naar bed gegaan.

laatste halve dag in Zuid Afrika, s'ochtends even snel de foto's op cd gebrand en vervolgens tassen gepakt en met shuttle naar vliegveld vertrokken. 13.00 vertrok het vliegtuig.

Een lange vliegreis verder in de tijd. Totaal zo'n 16 uur gevlogen. In hongkong maar 45 minuten gestopt en verder gegaan naar Bangkok. Onderweg een paar filmpjes gekeken en beetje geslapen, veel gegeten en gedronken.

Zo'n 10.30 geland in Bangkok en een taxi gedeeld met een israelische gozer naar khao san road. Overdag een beetje geslapen in baan sabai hotel (ons standaard hotel). 16.00 wakker geworden en wat gaan eten en nog beetje geshopt.s'avonds rond 21.30 weer in slaap gevallen, s'nachts wakker geworden (lang leve de jetlag) en slaapillen genomen!!!

Gister naar MBK shopping mall geweest en hier lekker heel de dag geshopt. Ook wat gegeten tussendoor en onze terugticket naar nederland even geregeld. S'avonds uit eten geweest bij een lekker japans restaurant en vervolgens heel origineel naar de bios gegaan (the davinci code). Ook leuke film.
Met een thukthuk naar khaosan gereden.

Vandaag, wakker geworden geontbeten en geinternet.

Dit was het verhaal weer tot nu toe. We hebben vanochtend de trein geboekt richting de zuidkust van thailand. We stappen eruit waar we willen (koh samui, of phangang ofzo). We vertrekken vanavond om 18 uur.
We komen trouwens maandag 3 july aan in nederland (NIET 2 JULY!!!!!)rond 13 uur (vluchtnr GF5205) vanuit london heathrow!!!

Hele dikke kussen en blijf reageren op site!!(Erg leuke reacties allemaal!!!)

Love u all , tot snel !!!

• 31 Mei 2006 - 08:47

Marja:

Hallo daar aan de andere kant van de wereld. Wat een prachtige avonturen hebben jullie weer beleefd. Ik ben er eens lekker voor gaan zitten tijdens het werk, bakkie koffie erbij en even wegdromen. Geen foto's dit keer? Nou die komen wel als jullie er weer zijn. Geniet er nog even van en dikke kussen van ons allemaal!

• 31 Mei 2006 - 08:57

Aline-Pien:

Menn wat een avontuur weer!! Volgens mij kunnen jullie nooit meer in dit saaie landje aarden!!! zeikweer koud regen en om chaggie van te woredn.... dus blijf daar geniet extra!!!! nog 1 maand pffff wat lang....... tot chats!!! liefs Aline en co!!!

• 31 Mei 2006 - 12:25

Tim:

Mensen, jullie zijn echt de geksten, vette trip hey.......ow behave baby. Ik verwacht al die wilde verhalen nog wel als jullie terug zijn hoor. Precies op tijd want paar weken erna ga ik zelf op vakantie. Enjoy the good life, in Nederland wil het alleen nog maar regenen!

Grt. Tim

• 31 Mei 2006 - 12:31

Berry:

He hier een aankomend vutter aan de lijn.
    Ben het alvast aan het uitproberen.
    Heb het soms nog drukker , dan toen ik nog werkte. Wel lekker allemaal.
    Wat een fantastische trip maken jullie.
    Je beleeft eigenlijk teveel dingen om er goed bij stil te blijven staan.
    Later wanneer je de foto's nog eens doorneemt komt er weer een stuk vacantie en besef te voorschijn.(dat is weer genieten)
    Volgens mij kan je geen andere vacantie meer bedenken die dit kan overtreffen
    Nog veel plezier en tot in juli.
    Groetjes Berry

• 31 Mei 2006 - 15:22

Ludy:

Wat spannend allemaal !
    Jullie kunnen wel een boek schrijven. Geniet nog maar een maandje en dan komen wij jullie vast wel ergens tegen. groetjes van ludy en ook van de rest.

• 31 Mei 2006 - 19:49

Tantepollewop:

Hallo babies, het is weer een heel verhaal en jullie zijn er zonder kleerscheuren,slange of krokodillenbeten vanaf gekomen. Gelukkig maar. Je pa heeft vandaag na zijn werk de mail opgestart om 16 .00 uur en jullie blijkbaar net gemist op het internet. Of lag het tijdsverschil weer even anders!!!!!!!!!! Nou nog even een maandje en dan kunnen we weer lekker knuffelen met jullie. Ik heb die dag al vrij, dus dat komt goed uit. Ben dan net een weekendje weggeweest naar texel met de tennisgirls, nou ja er tennist niemand meer van, maar dat maakt niet uit. Dan ga ik is even op safaritour en kijken naar de tijgers, leeuwen en krokodillen op dat eiland. Hier alles goed op het chronish tekort van een beetje zonneschijn, maar misschien gaat het dit weekend lukken. We gaan een paar dagen varen met Gerard van someren op de skutje dus!!! nou genoeg gekletst nog veel plezier blijf opletten(mamsie spreekt)en tot horens. xxxxx

• 01 Juni 2006 - 01:39

Tes:

Hoi Pet en Cin
    Echt cool dat jullie al die beesten in het wild hebben gezien, ik zie ze hier ook wel elke dag, maar dan zitten ze in een hokkie.
    Leuk om te lezen wat jullie in Bangkok hebben gedaan, komt me erg bekend voor Koh San Road en de big MBK.
    Koh Samui and Koh Pangang zijn ook erg leuk, maar als je wat minder toeristisch wilt moet je verder naar Koh Tao gaan (super gebied om te duiken).
    Have fun

Liefs je nichtje

• 01 Juni 2006 - 11:09

Ann:

Tjonge. Ik moet daar eens goed voor gaan zitten. Belangrijkste is dat jullie ook deze keer weer veilig zijn aangekomen. En 3 juli staan we er hoor op Schiphol met de hele familie! Jullie huisje ben ik aan het opknappen en het wordt mooi en gezellig. Alles is klaar als je komt. Tot de koelkast toe! Nou dat is lux! Nog veel reisplezier en een dikke smakkerd.

• 01 Juni 2006 - 17:07

Bro:

ik snap nie dat jullie zo veelgeld uitgeven aan zoon saaie trip!!hier regent t en we werken hier en we hebben alweer de eerste muggen en langpootspinnen!lang leve nl!!have fun denk nie dat ik nog kom tis hier veels te druk en te weinig ruimte voor vakantie!!xxx

• 01 Juni 2006 - 19:01

Dees:

Super cool wat jullie allemaal aan het meemaken zijn!!! :-)
    Ik moet er wel even goed voor gaan zitten voor jullie verhaal...Goed gedetailleerd zeg met tijden en al... ;-)
    Pat...Typ jij dit over uit je dagboekje of heb je zo'n goed geheugen na alles wat jullie meemaken??? :-p
    Erg leuk om te zien dat je eigenlijk weinig kunt plannen en toch meestal alles anders loopt...(Zuid-Afrika!!!)
    Zuid-Afrika staat zeker na jullie stories op mijn verlanglijstje, nu nog even warmer maken met de mooie kiekjes die jullie hebben geschoten hoor... ;-)

Genietse in Thailand en neem de Green Curry...Daar ga je van vlammennn

XxX Dees

• 01 Juni 2006 - 19:34

Wil:

Ons internet lag er een tjd uit dus het was "even de tijd nemen" om alles te lezen. Al die beesten vind ik wel eng hoor, daar val ik dan echt niet bij in slaap. Overigens krokodillen uitdagen is ook mijn eerste keus niet. Als jullie weer thuis zijn dan kan je starten met het schrijven van een boek met reisverhalen: wordt dan wel een heel dik boek.

Veel plezier en nog een supermaand toegewenst

• 03 Juni 2006 - 07:57

Julien:

Lieve Pat en Cin,
    Wanneer sturen jullie weer foto'S?? Ik vond je verhaal erg spannend.ik weet niets meer om te zeggen..... Kus Julien

• 05 Juni 2006 - 20:09

Hanno:

He had het verslag al eerder gelezen en dat doen jullie goed.
    Verder zou ik gewoon nog een jaartje of 10 wegblijven, we komen heus wel eens een keertje langs voor een borrel.
    Maar ja tzal wel wat anders gaan worden voor jullie. Wordt ik al OPA? wel een beetje doorwerken hoor !!!!!!!!!!!
    Gloeiende Gloeiende

• 06 Juni 2006 - 09:11

Denise (klantenservice Adt):

heee lekker wijf,

je foto's zijn echt super cool man.
    ik ben gewoon jaloers op je!
    hier gaat alles nog steeds zijn gangetje!
    dilek is bevallen van een lief jongetje.
    en hans verhoeven is vertrokken.
    Hopelijk zien we je snel weer!
    groetjes van iedereen en een hele dikke kus van mij!

• 08 Juni 2006 - 12:31

Rick En Natascha:

Hey Cindy en Patrick, nou jullie verhaal is weer helemaal te gek hoor! Super gaaf wat jullie allemaal zien en meemaken daar aan de andere kant van de wereld! Geniet nog van deze laatste weken! Wij zijn volop in onderhandeling voor ons (waarschijnlijk) toekomstige huisje! Spannend hoor! En nog 2.5 maand dan gaan we naar Amerika! Aftellen!
    HAVE FUN! Liefs van Rick en Natascha...

• 09 Juni 2006 - 16:23

Floris:

kzie het alweer, jullie hebben het best druk gehad. echt heel gaaf. en wij maar zwoegen van negen tot vijf. ik heb nu een week vrij om te surfen, het is prachtig mooi weer (geen wind dus), dat wordt dus afzien. nog een maandje genieten en dan zie ik jullie weer

greeetzzz

Floris