Laos - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van cindy groot - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van cindy groot - WaarBenJij.nu

Laos

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg cindy

29 Maart 2006 | Nederland, Amsterdam

Hallo Iedereen

Gelukkig waren Cin dr ziekte verschijnselen snel over en konden wij 18 maart met de bus naar Laos.

Het was een rare busreis, 1e gedeelte ging goed (normale bus, normale mensen enz.) 2e gedeelte werd al raarder(met z'n allen in een klein busje en om de zoveel tijd als je dacht dat hij volzat nog meer mensen en spullen erin proppen, maar gelukkig was het maar zo'n 35 graden :-)We werden gedropt bij de grens en daar hadden ze Holiday, de bank was dicht dus we hadden niet genoeg geld om visa te betalen...ondertussen probeerde verschillende mensen ons nog op te lichten ook..
Afijn, wij aan iemand gevraagd om ons maar liefst 70 dollar te lenen (oeps)gelukkig deed hij dat, we zouden het eind van de dag terug betalen. Maar aangekomen in Savanneket was de bank dicht, ook op zondag werken ze hier niet, dus waren we gedoemd hier met hun in hetzelfde hotel t/m maandag te blijven. Toen de man (Fransman wonend in Vietnam) ons vertelde dat het z'n honeymoon was en hij nu met 20 dollar moest vieren, schaamde wij ons wel n beetje!! Maar ja, we konden hem alleen maar trakteren op een beer lao en meer niet..Gelukkig vond hij het allemaal geen probleem!!

Jullie begrijpen na deze dag waren we een beetje moe, vervolgens zijn we gaan eten/douchen en 's avonds kwamen we per ongeluk op een soort van bruiloft, haha! Groot feest en iedereen wilde met ons dansen, drinken en sjansen! Hele leuke mensen hier in Laos, very relaxed.

19/3
Vandaag een scootertje gehuurd en in de ontieglijke hitte rondgereden in de droge omgeving van savannakhet. Lekker gecruised door de locale dorpjes en op de o zo gammele bruggetjes (was best scary).
S'avonds eindelijk weer de lekker thaise dikke mama noodles kunnen eten voor maar liefst 1 dollar per bord (10.000kip).

20/3
Hehe eindelijk maandag, eindelijk een bank die open was. 400 dollar gepind en als de bliksem ons frans vietnamese stelletje terugbetaald. Weer een last van onze schouders!!!S'middags gelijk de bus naar t zuiden van laos genomen (pakse) en na een uurtje of 6 aangekomen. Vrij moe een hotelletje in gestapt en lekker film gekeken op ubc en s'avonds bij indiaas restaurant roti met tikka massala gegeten (anders maar lekker).

21/3
S'ochtends met minibus naar 4000 islands gereden (si phan don) in het uiterste van laos (tegen grens cambodia). Na 3 1/2 waren we er en konden we een longtailboat nemen naar het eilandje don det. Al lopend over t eilandje een bungalow gevonden ad kant van sunset. Mooi uitzicht over de mekong en wat eilandjes (mini). Het eiland gaf ons het gevoel op een grote kinderboerderij te zitten (maar dan anders). er waren overal varkentjes, kippetjes, aapjes, poesjes, hondjes etc... De bungalows waren primitief en heet , maar tis het een of t ander lijkt het altijd wel. S'avonds al flink ad praat geraakt met Daniel (een andere reiziger uit amerika).

22/03
Met Dan en 2 laos vriendinnen van hem naar het andere eiland Don khom gevaren en daar vervolgens fietsen gehuurd om de waterval op dit eiland te bezoeken. Mooie en warme dag gehad en veel mooie dingen gezien.Tegen zonsondergang nog lekker t water ingedoken en gespetterd. S'avonds een uitgebreid lao maal gehad met onze vrinden (volle tafel met van alles) en lekker gekletst en gedronken. Zelfs nog even aan een joint geheist.

23/03
Besloten vandaag niet teveel te doen na een superchaotische nacht (verzorgd door het erotische gebonk van de buren).Lekker in onze traktorbanden rondgedobberd op de rivier. en gezond op ons prive eilandje (klinkt goed he ;-)

24/03
Weer een dag 40 graden (kan t wat minder).
Vandaag met Dan en wat australische vrinden de irrawadee (zeldzame zoetwater) dolfijnen bezocht. Gelukkig hebben we er aardig wat gespot. Daarna de grootste waterval van zuid oost azie bekeken (die relatief vrij droog stond) en terug op Don Det weer wat rondgedreven op de rivier.S'avonds met 10 vrienden (ja gaat snel hier) naar laos festival gegaan op t vaste land in de pagode.
In het pikkedonker voeren we op weg naar dit evenement (erg spannend met al die rotsen id rivier). Druk feest met live lao muziek, thaibokswedstrijden en ontieglijk stomme lao theater (met travo's en al). Na een paar biertjes en lao lao whiskey mixjes zijn we teruggegaan naar Don Det. Onze gidsen waren apelazerus, de kapitein was ook van t padje af en de motor vd boot werkte niet meer. Met onze gids onder de armen een andere boot gezocht (waar we in 1e instantie niet welkom waren) en eindelijk na een hoop charmes gebruikt te hebben kwamen we thuis.Hehe slapen...............

25/03
Weg van het eiland. Rond 12 uur s'middags vertrokken we met de boot en vervolgens de bus. Na n aantal uurtjes weer in Pakse, en hier t zelfde hotel ingegaan. wat geinternet en s'avonds overheerlijke pekingeend gegeten.

26/03
Beetje rondgehangen in Pakse, wat gekocht en toch maar de bus naar Vientiane geboekt (aangezien alle toeristische tripjes te duur waren, vonden wij).
Weer geinternet (rara waarvoor.....?),en de andere dagelijkse rituelen volbracht. Om 20.30 de hypermoderne bus ingestapt richting de hoofdstad (Vientiane).

27/03
7 uur s'ochtends aangekomen in Vientiane, guesthouse gevonden (mimi's) en beetje indrukloze dag gehad (moet ook wel eens gebeuren). S'avonds heel romantisch ad mekong gegeten bij kaarslicht. (fish and baby back ribs).... maakte de dag toch weer o.k.!!!!

28/03,29/03& 30/03

Sjezus wat een chaotische dagen!!!Alleen maar dingen geregeld via de telefoon, internet en alle andere manieren. Maar uitendelijk was het 't waard. Wat een opluchting.............., joehoe!!! (gekke dagen he?!!!?)

Nou dat was t voor nu,
weer vrij lang maar hopelijk interessant om te lezen!

Dikke kussen van ons en who knows where we are next time ;-)

• 30 Maart 2006 - 09:49

Tim:

Ow behave baby! Echt flex, jullie maken echt veel dingen mee zeg, wel tof hoor. Beter dan het saaie leventje hier in Nederland. Ik ben de tel kwijt van hoe lang jullie nou alweer weg zijn. Njoy it while u can ;)

I luv u my bebe's

• 30 Maart 2006 - 10:27

Marja:

ze zijn weer geweldig die foto's en verhalen en fijn dat iedereen weer (en nog) gezond is. Geniet er van, het is zo weer voorbij!
    veel liefs van ons allemaal!

• 30 Maart 2006 - 10:31

Ann:

Wauw,wauw, wauw! Jullie doen het goed! Mooie foto's en lekker eten en mooie zonsondergangen en en en en .............Ik ben geen Yomanda...but I know where you are next time!!!!!! I wish you a lot of fun.....
    Veel kisses from me and de big Hans!

• 30 Maart 2006 - 11:44

Sabrina:

OOOOOHHHHHHH echt geweldig!
    Ben echt jaloers........
    Ik wil ook! maar helaas zit er niet in....
    Dan geniet ik maar van jullie geweldige foto`s en verhalen.
    O,ja een vriend van mij in ook aan het "bagpacken"
    en zit toevallig nu ook in Laos.(Laurens,kleine, brede jongen) Wie weet kom je `m wel tegen. Have Fun!!!!!

• 30 Maart 2006 - 12:56

Neef Jip :-):

Hallotjes,
    zo te zien en lezen gaat alles super :D
    maar hoe is het weer daar, want ik zie jullie met truien en lange broeken aanlopen :S
    Want als ik denk aan een reisje naar het verrre oosten dan denk ik aan warme landen :)
    iig nog heel veel plezier toegewenst ;)

adios

• 30 Maart 2006 - 18:24

Rick En Natascha:

Het is weer super!! Zowel de foto's, als jullie verhaal!! Keigaaf!!
    ENJOY AND KISSES!

• 30 Maart 2006 - 18:24

Rick En Natascha:

Het is weer super!! Zowel de foto's, als jullie verhaal!! Keigaaf!!
    ENJOY AND KISSES!

• 31 Maart 2006 - 11:41

Yool:

Wat ontzettend gaaf allemaal!! Wat een tijd hebben jullie daar! Lekker dat wij mee kunnen genieten door jullie verhalen en geweldige foto's! Heel veel plezier lieverds!

Dikke kus

• 31 Maart 2006 - 12:20

Aline-pien:

Jeetje mina!!!!! Wat een gave foto's en wat een prachtige verhalen.....Cin heb je het allemaal al wel eens terug gelezen???? moet je eens doen even alles weer voorbij laten komen!!!!1
    Hier begint eindelijk de lente te komen ik sport 5 uur in de week dus ik ben bijna klaar voor de bikini!!!Yoehoe!!!
    Dikke zoenen weer en tot snel chats hoop ik!!!
    Liefs Alien en co

• 31 Maart 2006 - 19:44

Anita:

Hé stoere reizigers!!

Alleen maar woorden als whauw, wat een leven daar!!..........wat ziet het er bijzonder en zo anders uit......., wat maken jullie allemaal mee........, komen in mij op en zo te lezen ben ik niet de enige!!
    Ik heb samen met Peter van de prachtige natuur van Noorwegen mogen genieten, een week lang.We hebben er Yola opgezocht en heerlijk met haaropgetrokken!
    ........die sneeuwhoeveelheid en daarbij behorende schoonheid en plezier die we ermee hadden naast de rust en de ontmoeting elke dag met elkaar was super!
    Jullie gaan ook lekker, alhoewel je af en toe best wel achter je oren zult krabben, van oh jee hoe kom ik hier nu weer uit?!
    Maar jullie worden met de dag creatiever en inventiever en WERELDWIJS gewoon!!
    Ik wens jullie nog heel veel goeds toe en lees graag jullie verslagen en de foto's zijn echt kickuhhhhh!! Ga vooal zo door!
    Heel veel liefs vanuit 't Veld, dikke kus en big hug,
    Anita xxx

• 07 April 2006 - 21:34

Dees:

Hee levensgenieters!!!

Beetje laat met ene berichtje...Heb het al een paar keer geprobeerd, maar dan werd ik weer weg geroepen vanachter de PC @ work etc... :-s
    Ja, WERK ja... Klinkt voor jullie waarschijnlijk erg ver weg... ;-)

Ik ben een trouwe kijker van Peking Express, en die route gaat ook door Vietnam, Cambodja, Laos... Heb dus wel een wat reeel beeld bij jullie verhaaltjes... :-)
    De plaatsjes komen btw bekend voor, ook van de t.v.!!!

Tip : De bevolking zal bekend zijn met het programma, dus maak hier misbruik van... :-p (gratis vervoer en slaapplaats???)

P.s. super stoer om op een vroege zondagmorgen met pat te chatten aan de andere kant van de wereld!!!

Genieten mensen...

Kus

• 08 April 2006 - 00:32

Broeder!:

he dude en dudin!ik weet t za!!ik heb vandaag pa en ma gesproken en die hebben geen internet in spain maar met hunnie gaat alles goe!!ze zijn veel aangeschoten en aangebrand vd zon!ik kijk weinig op internet, dus sorry dat je al ffies nix van me hebt gehoord!maar im back again! lekker veel gesurft al en thuus gaat alles lekker!!ik moest van pama zeggen/vragen of jullie voorzichtig zijn in za,tis dat zij t zeiden maar za is gloof ik een beetje woelig!maar aangezien ik geen nieuws kijk wist ik dat nie maar je moet dus oppassen, ook op je blonde del want in za zegt dat nie veel!!maar ja jij bent de expert, maar zie dit maar gwoon als vriendelijke en tevens bezorgde goede raad van pama en een beetje van mij!ze weten daar ook wel dat ik heel t land in de fik steek als ze alleen al ongewild je nagels netjes knippen!!maar ja ik heb nu nie meer zoveel te melden, t leven gaat hier gwoon door en wij, ik en daf, en met ons de rest van nl, zijn zwaar toe aan de zomer en zowaar lijkt die al een beetje te komen!!beter!!jullie passen dus goed op elkaar en laat snel weer ff een korte update zien!!dikke kussens terug en behave!! luv u!!
    ps de big fish is waarschijnlijk een meerval(weet je glijk wat je toen in lac du paneseire,bij riri zag!!)xxx

• 08 April 2006 - 00:39

Broeder Alweer!!:

nee ech waar er zijn rellen en demonstraties in johannesburg en erzijn wat blanke boeren vermoord!!ze zullen t wel verdiend hebben,de racisten!!maar ja oppassen dus ga maar lekker een beetje veilig mountainbiken door t krugerpark ofzo, langs de bavianenrots,mafkees!peace en een hoop liefde van hier!!dag dude en dudin!!!

ps van die blonde del bedoel ik nat. alleen maar goed, in de positieve zin vh woord!!kusjes!

• 08 April 2006 - 00:40

Broeder Alweer!!nee Tis:

nix!x

• 09 April 2006 - 20:45

HAnno:

ZO net terug uit Spanje en het verslag met reacties gelezen mooi zo blij dat het goed gaat en inmiddels zijn jullie in Zuid-Afrika en ook dat is mooi want je kan niet genoeg zien. Wel een beetje voorzichtig en je hebt je broers mail gelezen. Wij hebben het goed gehad in Spain lekker in de tuin gefrut en verder in de zon gezeten zelfs gister nog verbrand.

Mooi foto's kinders trouwens.

Kus Hanno ga zo door.

• 10 April 2006 - 05:43

Inge:

29 maart het laatste bericht? Ik wacht met spanning op jullie volgende verhaal. "Waar benjijnu" is nu echt de vraag! Ik hoop dat alles goed gaat. Laat snel iets horen. Hier begint de lente zich door te zetten. Nog wel fris. De camping in Maarn weer opgezet. Dus.. het paas-weekend lekker relaxen. Alleen bij mooi weer van toepassing. Nou, veel plezier. Dikke kussen van ons.

• 10 April 2006 - 05:43

Inge: