update vietnam verhaal - Reisverslag uit Hué, Vietnam van cindy groot - WaarBenJij.nu update vietnam verhaal - Reisverslag uit Hué, Vietnam van cindy groot - WaarBenJij.nu

update vietnam verhaal

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg cindy

17 Maart 2006 | Vietnam, Hué

Beste familie/ vrienden en vriendinnen,

Hier zijn we weer met een nieuw verhaal.

Waar waren we gebleven ....., oh ja cambodia, pnomh penh!!!

28 februari

O 7 uur sochtends met de bus vertokken richting ho chi minh city (saigon). Een lange dag onderweg geweest met een onvoorziene stop ergens in een (voor ons onbekend) stadje!!! bus was kapot iets met de koppakkingen denk ik!! We hebben een paar uur zitten wachten en een beetje rondgelopen in het stadje. Het stadje stelde niet veel voor maar we hebben wel een hoop gelachen met alle (nogal opdringerige) verkopers en de local kids!!!

na een hele poos wachten konden we eindelijk weer verder..... hehe!!!

Nog bij de veerboot een tijd moeten wachten, en wat denk je , ja hoor nog meer verkopers om de bus en zelfs in de bus. maar wat eten gegeven aan wat oude bedelaars en ik heb maar de schaal met sigaretten en chips etc overgenomen van een verkoper (jongetje) en mijn verkoopkunsten getoond, ... best lachuh dat verkopen eigenlijk!!!

nah ja na zo'n half uur konden we dan eindelijk uit t stadje. De reis ging verder en na een paar uurtjes waren we bij de grensovergang voor naar vietnam!!!

Bij de grens waren de mensen niet echt vriendelijk en wilden ze ons overal voor belazeren en geld rekenen (goed begin maar niet heus). Gelukkig na zo'n klein uurtje geregel konden we weer verder met een andere bus die ons naar saigon zou brengen.

Na paar uurtjes verder waren we in t maar al te drukke, overbevolkte saigon!!! De avond was al weer aangebroken en in t doker zijn we met een half frans / half nederlands stelletje uit de bus op zoek gegaan naar een hotelletje.

Na een aantal volle hotelletjes, een gevonden waar er wel plek was.hehe, f een douche genomen!!

S'avonds n beetje gegeten en gedronken met t andere stelletje en 2 amerikaanse vrienden van hen. was gezellig maar we waren oververmoeid en zijn redelijk op tijd naar bed gegaan.

1 maart

Vandaag n trip genomen (samen met onze 4 vrienden)naar een bepaalde plaats waar een boot ons vanaf hier naar een marktje bracht(waar we een kimono gekocht hebben en bananen en rijst whisky hebben gezopen),daarna zijn we langs een floating market naar een boerderij gegaan. De boerderij was de hoofd- en de leukste stop.Hier hebben we gegeten op een drijvend restaurant en vervolgens beetje rondgelopen over de boerderij. cindy aapje op dr nek genomen, ik een fucking grote vogel op mn arm gehad, nog wat krododilvoeren gedaan, struisvogel gereden en grote slangen in een kooi gezien. Daarna als afsluiter zijn de 4 mannen in een watefiets lol gaan trappem, totdat die natuurlijk omging, shit.... hopen maar dat ik geen bilharzia krijg!!

Afgespoeld in de rivier (ook niet echt schoon) , wel waren er wat glijbaantjes waar ik vanaf kon, lachuh!!

Leuke dag gehad en teruggegaan vanaf een andere grote stad. S'avonds weer kapot en niet volgens plan toch weer op tijd naar bed gegaan.

2 maart

Weinig ondernomen alleen maar beetje rondgelopen door de stad, leuke en erg chaotische stad. Ergens op marktje lekker gegeten (op mini ministoeltjes) Wel hele lieve mensen. Verder beetje geshopt en door t parkje gelopen (waar ze veel sporten, ook shuttle voetbal ofzo, best moeilijk trouwens) Lekker gegeten, gedronken en genoten. Savonds lekker op hotel films gekeken.

3 maart

Vandaag 9 uur de lokale bus ingestapt richting saigon waterpark. Hele leuke, lekkere en goede dag gehad. Gave glijbanen en erg goed weer. Lekker bijgekleurd!!!

4 maart

Volgens mij hebben we deze dag lekker beetje rongehobbeld in de stad en kwamen we tot de conclusie dat morgen een mooie dag was om met onze open bus ticket te vertrekken richting mui ne (lekker weer richting t strand!!!)

5 maart

I might be wrong , maar volgens mij waren we deze dag vertrokken richting mui ne. Ergens in de middag aangekomen. Eerst op t winderige, smalle, maar goeie strand gekeken en vervolgens hotel gaan zoeken. Na een tijd gezocht te hebben naar een betaalbare slaapplek (viel niet mee), eindelijk wat leuks gevonden voor 8 dollar.Daarna het hele strand afgelopen en samen beetje gekke trucjes gedaan op t strand.
Ik (patrick) voelde me ah eind van de dag niet zo lekker en ben dan ook maar even gaan liggen, cin heeft mn temperatuur opgenomen en ik had 1 graden verhoging, warm & koud buien, barstende kop- en spierpijn. (ik leef nu nog dus t was geen malaria,... hopen we dan).
S'avonds rustig aan gedaan , nog wel f ergens wat gegeten.

6 maart

Vandaag brommer gehuurd (k voelde me weer iets beter) en de rode en witte zandduinen bezocht, supermooi en gaaf. Beetje met de locals gepraat, gegeten en gezandsleet. Ook een hoop foto's gemaakt. Ja , .... vietnam is tot nu toe wel t meest indrukwekkend qua natuur, en ook aardige mensen zijn duidelijk aanwezig.

Hele gave dag gehad en tegen zonsondergang heeft cin het stuur overgenomen en de weg teruggescheurd op onze speedscooter!!!jippie ajee!!!

7 maart

Vandaag in de morgen met de scooter naar de waterval gereden (slecht aangegeven). supermooie omgeving gezien, al lopend door t riviertje. We hebben beiden erg genoten van de rode zandgesteente bergen,de grote palmbomen, mini watervalletjes en mooie groene bomen, rijstvelden en gekleurde bloemen. na een paar uurtjes gelopen te hebben, teruggegaan naar t hotel en de brommer weer afgegeven. Daarna de rest van de dag gerelaxed op t strand. Helaas geen wind, dus windsurfen was niet de moeite waard.Toen hebben we samen maar een beetje lolgetrapt in het water. Ook hebben we s'avonds lekker gegeten op t strand en onze ticket voor morgen geboekt. Dalat here we come!!!

8 maart

S'ochtends weer vroeg opgestaan (heh bah!!!)
en in de bus gesprongen naar Dalat. Op weg, de bergen in. Een busrit van een uur of 6 gehad (geloof ik), met een hoop geslinger en af en toe een afgebroken weg. We hebben erg genoten van het mooie uitzicht en de reis was zo voorbij. Ergens in de middag afgedropt bij een hotel en hier gelijk ingetrokken. Internet en ontbijt was inbegrepen bij 6 dollar kamer, dus we hebben bijna heel de dag achter internet gezeten.Was leuk , maar ook erg vermoeiend. vervolgens met vierkante ogen gaan eten en daarna op tijd naar bed gegaan.

9 maart

Vandaag een brommer gehuurd en berg beklommen met een zweeds stelletje en 2 gidsen. Een hete dag en een zware beklimming gehad, maar erg de moeite waard. Eerst door naaldbomen omgeving omhoog gelopen, maar toen begon de wat zwaardere, steilere jungle/ bergbeklimming. Veel vast moeten houden aan de wortels van de bomen en de spieren een flinke opdonder gegeven. Na een uurtje of 3 en een half waren we dan aan de top...... kick!!! maar wel moe. Tijd genoten van het panorama uitzicht en nog wat adelaars gespot. Ook hebben we genoten (uhum) van het prachtige liedje van ons gids paul young (een vietnamese berggeit).

De afdaling ging een stuk sneller - bijna rollend gingen we naar beneden - en de spieren waren van ons allen behoorlijk ah trillen.

na zo'n 2 uur later waren we weer terug in t dorpje (protestants / katholiek minority village). hehe, f gesrust en vervolgens met de scooter teruggeden naar dalat.

Nog even gekeken bij het crazy house(backpackers met hele gekke kamers en architectuur) en gecheckt of de crazy (schilderende) monk er was (nee tijn hij was er niet). S'avonds lekker wat noodles met vlees gegeten.

10 maart

Vandaag lekker ontbeten en op de scooter op zoek gegaan naar de elephant waterfalls. Helaas niet kunnen vinden en onze route veranderd omdat de weg wel heel erg off - road werd. Wel mooie bergomgeving gezien en mooi meer!!! Teruggereden naar dalat en via de andere kant de stad verlaten richting de datanla waterfall. Heel erg mooi, in de jungle gelegen waterval in volle kracht!! Superkick,genoten van het uitzicht en even tot onze rust gekomen. Toen het wat drukker werd weer terug omhoog gelopen richting de scooter en doorgereden naar het volgende dorp (chicken village), geen kippendorp gevonden maar wel door een ander dorpje gereden, tot aan het einde van de weg op t platteland. Een hoop mensen staarden ons aan en lachten ons toe ... of uit.
Vervolgens weer teruggereden naar dalat en nog wat gebakken banaan en mango (of zoiets) op bij n lokaal vrouwtje.

In dalat een nieuwe batterij oplader gekocht en op de markt een jas, muts en pet voor cindy gekocht omdat t wat kouder was hier in de bergen en alvast als voorbereiding op noord vietnam (waar t winter blijkt te zijn). gegeten in de stad en vervolgens in de donkere avond weer teruggereden naar het hotel om de tassen in te pakken.

11 maart

Vertrokken naar Nha trang waar we in de middag aankwamen. Gelijk hotel ingedoken, zwemspul aangetrokken en genoten op het strand en in het water.Korte dag

12 maart

Boottrip gedaan naar 3 eilandjes. Leuke dag met snorkelen bij een koraalrif (waar we extra moesten betalen om te zwemmen - belachelijk!!!), lunchen bij een ander eiland (erg uitgebreid met verschillende bakjes en gerechtjes), vervolgens zijn we het water ingedoken om aan de drijvende bar (reddingsboei met gids erin) lekker gratis lokale rode wijn te drinken met ananas erbij.Niet verkeerd!! Na zo'n 5 wijntjes (kleine glaasje) begon ik t wel te voelen, en na 8 maar gestopt, cin stopte al wat eerder want eigenlijk was t helemaal niet te zuipen. Daarna zijn we naar t laatste eilandje gegaan om op t strand te genieten (en raad eens.... we moesten weer extra betalen, podver) wel heerlijk gevolleybalt, wij samen met 3 zwitserse gasten tegen een aantal vietnamezen uit amerika (new mexico). was erg leuk,warm en inspannend.

Heerlijke dag en vervolgens zijn we na wat op te frissen de stad in gegaan en hebben we heerlijk gegeten en daarna ons half bezat met de vodka 7 up. beetje gekaart en de dag was weer voorbij.

13 / 14 maart

S'ochtends tassen gepakt en uitgechecked uit het hotel. Een dagje rustig aan gedaan met beetje uitslapen en wandelen in de miezerregen. Het leek een soort van een off - day, maar na allebei een olie massage genomen te hebben ging t stukken beter. Bij het hotel teruggekomen hebben we wat gegeten, gedoucht en gewacht op de bus naar hoi an.

De bus ging om 19.00 en duurde een uur of 12. Een lange rit met heel veel duisternis en regen. De bus ging soms eng hard en de plassen op weg maakte een onrustig geluid. Gelukkig hadden we 2 (of 3)tussenstoppen om even de blazen te legen en lukte het ons ook om in slaap te komen. De busreis leek sneller te gaan dan verwacht. In de vroege ochtend zijn we aangekomen in hoi an. The place for shopping!!!! Eigenlijk alleen spullen gedropt in het hotel en gelijk gaan shoppen.

Heel de dag shoppen, totdat we er ziek van werden, eerst wisten we niet wat we wilden kopen, maar op n gegeven moment wisten we niet meer wat we niet wilden kopen...... hoe bedoel je koopziek!!!

Nah ja veel gekocht, en bijna alles werd op maat gemaakt (custom made en goedkoop)

Morgen zouden we al onze kleren op kunnen halen. Lange shopdag afgesloten met kort diner.

15 maart

Vandaag nog meer gekocht en alle zaken een paar keer afgegaan om te kijken of de kleding klaar was en of goed naar wens. Een aantal items een paar keer veranderd vanwege kleine foutjes, maar aan het eind van de dag was t allemaal klaar. Toen nog met veel moeite en formulieren 17 kilo aan kleding en souvenirs opgestuurd naar nederland. hehe dit waren ons een zware 2 dagen. S'avonds zelfs t eten overgeslagen en gelijk naar bed gegaan, na een filmpje.

16 maart

S'ochtends om 8.00 vertrokken naar hue. De laatste stop (voor ons) richting hanoi. ongeveer 4 uur durende busreis.Friendly Hotelletje ingeggaan en deze dag beetje rondgebanjerd door de stad, s'avonds bij little italy gegeten (vietnamees/italiaans restaurantje) en nog even met een fietstaxi naar de markt gegaan. Niets gekocht (applausje) en op het hotel verder gechilled

17 maart (vandaag)

Sjezus wat heb ik een goed geheugen eigenlijk, dit hele grote verhaal helemaal uit mn kop opgeschreven. Ok genoeg veren in mn eigen reet gestopt. Cindy is vanmiddag ineens beetje ziek geworden (misselijk, duizelig en kotsen) we zouden eigenlijk nu (18.00) moeten vertrekken richting de hoofdstad hanoi, maar ik heb t verzet naar morgenavond. We zijn nog wel ah twijfelen of we naar hanoi en noord vietnam gaan of direct vanaf hier zuid laos ingaan. We hebben nog n dag om te beslissen wat we precies gaan doen en hopelijk wordt cin snel beter!!!!

We love u all en de volgende keer komen er wat meer foto's op de site en wat minder verhaal!!!(sjezus wat kan ik lullen he!?)

kusssssssssss

• 17 Maart 2006 - 12:12

Mauwries:

He Besto en Cin,

ziet er allemaal super uit. Hopelijk hebben jullie eindelijk eens fatsoenlijke kleding gekocht 8) . Enjoy!

• 17 Maart 2006 - 14:06

Tim:

Pat, als je veel meemaakt heb je ook veel te vertellen, en dit keer waren de foto's eerder dan het verhaal, dus ik heb bij sommige dingen al een beeld, echt tof man. Cin ik hoop dat je snel beter geworden bent, maar Patje zorgt toch wel goed voor je.

Geniet ervan!!!!!

• 17 Maart 2006 - 16:11

Ann:

Hai, he ho,
    Tjonge heerlijk zo shoppen!!!!! Wil ook, wil ook!!! Veel gezien en weer toppie hoor. Wat een indrukken. Koop maar veel want sraks is het allemaal op. He Cinneman, wordt gauw beter hoor en als je het niet vertrouwt snel naar el doctore. Heel kusjes en liefs.

• 17 Maart 2006 - 16:46

Aline-pien:

jee.... wat kan jij lullen... wanneer ga je een boek schrijven....??? ik hoop dat Cin snel beter wordt... maar goed jullie hebben tnt niet te klagen met ziektes toch?? gaaf dat we allemaal zo met jullie mee kunnen leven ..Als je terug bent weet je niet meer waar je moet beginnen om te vertellen.. Ik vind het echt geweldig als er weer een mail van jullie binnen is!!!1
    Hier alles kids 'T is K.U.T weer!!!! het wil maar geen lente worden.... Daar baal ik echt van!!! Ik wil ook zon!!!!! Heel veel liefs en dikke zoenen en knuffels weer !!!!Genietse!!!

• 17 Maart 2006 - 20:38

CorNinja:

Sodemieters wat een verhaal, perfect!!
    Patrick je moet Cindy maar even temperaturen zoals ze bij jou heeft gedaan. Met een beetje geluk is ze net zo snel als jij opgeknapt en kunnen jullie weer verder. Groetjes en tot horens....

• 18 Maart 2006 - 08:13

Dees:

Hee Pat en Cin,

Stilzitten kun je het niet nomen...Jeetje, wat een ondernemingen allemaal!!! ;-)
    Relax ook zo'n beetje op z'n tijd, is belangrijk voor het lichaampje... :-)
    Op dit soort momenten moet je er helemaal voor elkaar zijn, zorg dus goed voor Cindy Pat... Niks is verrotter om je in een heel ver en redelijk onbekend land beroerd te voelen... :-(

Verder nog veel meer gaan genieten met zijn twee, maar dat komt zeker goed! :-)

Kus Dees

• 18 Maart 2006 - 10:19

Dutchies:

Hoihoi!

Zo, das vlug he? Wilde even zeggen dat ik het wel gezellig vond vanmorgen in de bus! Even lekker NLse stories. Leuk jullie te hebben ontmoet. Wij zitten nu te wachten op de bus naar Hanoi, bevalt Laos? Hey luitjes, heel veel plezier, enjoy to the max :)

Hier onze sites:
    peteglobe.whereareyou.net
    chrisglobe.waarbenjij.nu

Keep the travelbug going!

Cheers,
    Peter en Christa

• 18 Maart 2006 - 11:13

Pollewopje:

Hallo daar het klinkt allemaal weer fantastisch. Jullie hebben er wel de vaart in, vergeet niet te relaxen is ook lekker. En Cindy gauw beter worden hoor ziek zijn is niet leuk op vakantie. Ik begrijp dat jullie toch naat Laos zijn uit de vorige reactie op jullie verhaal, dus dan moet het beter met je gaan. Ik vond het fijn om nog even met je gechat te hebben en om je te zien petje. Je vermaakt je wel met de locals daar hoor ik. Hier alles goed bijna mies zijn verjaardag en het weer is frisjes. Vannacht bezoek gehad van reiger en of kat want er lag een hele grote vis naast de vijver niet jaws, maar wel een grote. Elke avond nacht hebben ze bezoek dar dus we meoten toch maar draden gaaan spannen. Dikke kus veel plezier verder en tot horens xxxxxxxxx

• 18 Maart 2006 - 20:36

Marijke:

Prachtige foto´s zeg. Jullie genieten zo te zien.Ga niet te snel, laat al dat mooi´s af en toe even bezinken, dan geniet je nog meer. Heel veel plezier, xxx

• 20 Maart 2006 - 06:13

Inge:

Hoi Cin en Pat,
    Ik vond het leuk joh, jullie te zien op de webcam en.. te horen. In Laos nu. Is een lang land. Jullie hebben nog wel even te gaan. Mooie foto's staan er op de site! Hoe warm is het daar en.. hoe laat komt de zon op en onder? Ik hoor het wel. Veel liefs en dikke kussen van ons allemaal. Ciao.

• 23 Maart 2006 - 07:16

Kimmie:

Whaaa je kan zeker lullen! maar ook zeker niet saai...ik zie het helemaal voor me wow geweldig! Lieve cin...wordt maar snel beter! Nog heelveel plezier saampies! Kusje kim

• 23 Maart 2006 - 07:28

Kim:

Ik had de foto's nog niet bekeken...nu wel :P haha supermooi allemaal joh!
    Bij het programma peking express zijn ze nu ook waar jullie zijn...vorige week ook in angor wat...dus ik zie precies waar jullie allemaal lopen zeg maar :) dat is echt cool!
    Hey cin...kan je voor mij niet wat coole zomer broeken meenemen...ik wil ook die witte met die gele band eraan, van de foto...en die beetje groenachtige :) haha
    Veel plezier!
    Kusje kim