f gesetteld in cambodja - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van cindy groot - WaarBenJij.nu f gesetteld in cambodja - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van cindy groot - WaarBenJij.nu

f gesetteld in cambodja

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg cindy

16 Februari 2006 | Cambodja, Preah Seihanouk

Beste vrienden en familie,

Na een hoop gereis en weinig rust in de kont hebben we gekozen om f een weekje te blijven aan de mooie en zonnige kust van cambodja!!!
Vanaf bangkok hebben we n dag later dan gepland (ivm verdwaalde portomonnee) dezelfde bus naar koh samed genomen.Na zo'n 3 uur zitten met 1 tussenstop waren we afgezet bij de pier richting t tropische eiland koh samed!!! druk gedoetje daar rondom t regelen van de boottrip met die drukke thaien, maar na zo'n 1 1/2 uur wachten (inladen van mensen en daarna een ontieglijk grote voorraad aan goederen) vertrok de boot. Op het eiland aangekomen een pick up ingestapt naar dichtsbijzijnde plaatsje en vanaf daar gelopen op zoek naar t beste strandje en verblijf.Bungalow gevonden voor 700 baht (erg duur +/- 14 euro , maar wel mooi uitzicht). 2e dag genoten van de zon en allebei enorm verbrand. We konden geen slaapplaats vinden dus hebben we 2e nacht op t strand geslapen onder muskietennet (t lag hard en de golven kabbelden bijna tegen de voeten in de ochtend!!!paar keer wakker geworden door bezoekende beestjes - krab in de clamboe, zandvlooitjes en nieuwsgierige honden).

De 3e dag gekozen om weer te vertrekken en vanaf t strand een boot teruggenomen naar t vaste land.

In t stadje een minibus genomen in de richting van Trat, een klein stadje, niet zo ver van grensovergang naar cambodia.
Hier in n gezellige backpackers geslapen en beetje rondgelopen in de omgeving. Eerste stortbui meegemaakt wat niet echt gebruikelijk is voor deze periode!!!

Na een heerlijke nacht geslapen te hebben, fris opgestaan en tassen ingepakt om naar cambodia te gaan. Een minibus genomen die ons naar de grensovergang van cambodia bracht in 2 1/2 uur. De weg werd smaller en er waren al meer jungleachtige omgevingen en heuvels te zien. Bij de grensovergang werden we omringd door cambodianen, die de tassen wilden dragen en allemaal geld in ons zagen, werd vervelend, maar na paspoortcheck en het vinden van een taxi was dit voorbij. Zo'n 15 minuten verder lag t stadje koh kong waar we de nacht hebben doorgebracht (marktje bezocht - erg druk en
we werden erg bekeken aangezien we de enige blanken waren tussen al deze lui) Teruggelopen na een klein uurtje en vis en noodles gegeten bij een ander guesthouse ah water. daarna weer naar ons guesthouse gegaan en lekker onze oogkassen van binnen bekeken.

Volgend ochtend 8.00 de speedboat naar sihanoukville ingestapt en lekker 3 uur gechilled op het dek in de zon en afkoelende wind. Onderweg aardig wat genoten van het zicht op de blauwe zee, de witte stranden en de beboste heuvels.
Aan de pier van sihanoukville allebei achterop gestapt bij een moto - chauffeurtje en ons laten afzetten bij een chiva's shack (een strandtent met krotjes, waarin je gratis kan verblijven als je bij hun af en toe wat eet en/of drinkt gedurende je verblijf. te mooi om waar te zijn!? Nee! na de eerste nacht half geslapen te hebben gelijk naar een hotelletje gekeken aangezien we om t uur wakker werden van de superharde muziek van de strandtent!! De volumeknop werd zo om t uur f een kwartier op hoge toeren gezet, ... best frustrerend!!!

Gister een 100 cc moto gehuurd (scooter) die wel lekker hard ging (maximum van 120 km/h) f uitgetest natuurlijk! Beetje rondgereden door de stad, een waterval bezocht, daar met lokale kinderen beetje lol getrapt in het water en tot rust gekomen.

Vandaag op t strand genoten van de zon en een lekker hapje eten en fruitshakeje.

Vanavond weer in een ander guesthouse slapen en genieten van het eten en de fles pastis die we gekocht hebben voor 4 dollar.

dit was een lang verhaal( dat moet wel als patrick de auteur is), maar de foto's komen later!!!

heel veel kussen en knuffels

  • 16 Februari 2006 - 12:09

    Marja:

    Fijn dat jullie het naar je zin hebben, geniet er van en vooral blijven schrijven hoor!
    groetjes van ons allemaal

  • 16 Februari 2006 - 12:09

    Jerome:

    oh super!! ik ben blij dat jullie genieten van hetgeen waar je naar uitgekeken hebt ;)

    Veel plezier de komende week in Cambodja.

    groetjes + x van jerome

  • 16 Februari 2006 - 12:10

    Kimmie:

    Heey...goede auteur hoor! haha
    Jullie hebben t echt goed! Ach die krabbetjes...jaa als dat t enige is...haha
    Geniet volop, zou ik zeggen!

    kusje kim

  • 16 Februari 2006 - 12:22

    Jip T.:

    Fijn om te horen dat jullie het naar je zin hebben, heel veel plezier nog samen en doe voorzichtig :P

    Groetjes Jip T.

  • 16 Februari 2006 - 12:38

    Ann:

    Zozozozozoz. Wat een avonturen. En leuk zo'n lang verhaal. Blijf genieten.......Ik ben blij dat het goed gaat.
    Nog steeds heel veel liefs van mij! KUS.

  • 16 Februari 2006 - 15:05

    Tim:

    Luitjes, heerlijk om die avonturen van jullie te lezen. Nah ja Pat, voor jou moet dat als enige blanke niet zo'n ramp zijn na Z- Afrika toch. Dat mensen zo aandringen als ze dollartekens in je zien is wel vervelend ja. Doe wel voorzichtig met die scooter/motor he! Veel plezier, wacht ongeduldig op het volgende berichtje.

    xxx Tim

  • 16 Februari 2006 - 19:44

    Dees:

    Hee levensgenieters,

    Dus jullie hebben ook al het 'Expeditie Robinson' gevoel mogen ervaren, door op het strand te gaan slapen... ;-)
    Pat en verbranden??? Als er een altijd cacoabruin was, dan was Pat het wel...

    Na tot nu toe een beetje jullie belevenissen te hebben gelezen, weet ik zeker dat jullie met een hele volle rugzak kwa levenservaringen terug komen... Iets wat niemand meer van jullie afneemt en for a lifetime met jullie meereist... :-)

    Nogmaals...geniet saampjes van al het moois....en dan bedoel ik ook echt ''al'' het moois... )

    Kus Dees

  • 16 Februari 2006 - 21:33

    Hanno:

    He wat een leuk verhaal van die portemonnee daar begrijp ik niets van maar ja en wat een toeval dat ik je weer trof op MSN roen je dit verhaal plaatste. Doe voorzichtig met de krabben en gewoon op het strand blijven slapen geen probleem.

    Kus HAnno

  • 16 Februari 2006 - 21:35

    Renaldo En Natascha:

    Leuk zo'n lang verhaal! Goed te horen dat alles goed gaat, het klinkt allemaal erg spannend! We kijken uit naar jullie nieuwe foto's! Advies van Rick: zorg dat jullie normale slaap plekken regelen en niet meer tussen die krabbetjes en de honden en de vlooien, enz.! ;) xxx Rick en Tas

  • 17 Februari 2006 - 08:52

    Inge:

    Hee Hallo,

    Alles gaat naar het zinnetje, alleen die beestjes!? Maar dat terzijde. Echt gaaf dat we mee kunnen genieten van jullie reis. Toppie!
    Wij maken ons klaar vandaag voor de wintersport. Morgenochtend 5 uur vertrekken wij. Dus.. zie ik een week geen berichten. Ik wens jullie het allerbeste en zie de verhalen volgen week weer. Dag skatjes! Tot kiek.

  • 17 Februari 2006 - 19:51

    Claire:

    Hoi Cindy en Patrick,

    Nou het klinkt allemaal wel erg leuk en spannend!
    Ik hoop alleen dat je niet snel weer vlooitjes en krabben ontmoet in je slaap haha!
    Veeel plezier nog!

    xxxxx Claire

  • 18 Februari 2006 - 14:40

    CorNinja:

    Leuk zo'n geheim vak...
    Ik heb het ook eens gehad, je weet niet wat je overkomt. Hebben jullie daar ook nog wat aan je geleerde Salsa of niet?
    Ik lees het wel in jullie volgende bericht,
    groejes.

  • 18 Februari 2006 - 17:44

    Daph:

    Hey Pat en Cin,

    Ik vind het juist leuk om zo'n lang verhaal te lezen, geeft een wat getekender beeld van wat jullie ervaren! Ben erg benieuwd naar de foto's en pas op julliezelf! Tot lees'. Kus Dap en Mies

  • 18 Februari 2006 - 20:54

    Pollewopje:

    Hallo kiddo`s ik hoor het al jullie vervelen je niet. Jullie hobbelen al van hut naar her, denk aan je rust, jullie hebben nog tijd zat. De helft van je fototoestel is gehonoreerd door de verzekering en ik ga gauw je belastingformulier invullen dan heb je weer wat geld er bij. Julie vorige foto`s zagen er goed uit ik ben benieuwd naar de volgende lading. Je pa en ik hebben al 2 dagen in de nieuwe slaapkamer geslapen, dus dat was wel apart. Verder word de hele voorkant van het huis opgeknapt en gaan we binnenkort aan de badkamer beginnen. De tijd vliegt voor bij. Eind maart willen we nog een weekje op vakantie gaan maar dus niet naar tailand iets te ver weg. Ik denk aan jullie dikke kus en tot schrijfs xxxxxx

  • 20 Februari 2006 - 00:32

    Mies Alias Broer!:

    zo petje niet v erkeerd hoor wat jij allemaal schrijft klinkt allemaal erg leuk en je brengt t leuk!l;euk verhaaltje zo!! daf en ik wonen nu samen gaat best aardig moeten alleen nog een hoop opruimen en uitpakken heel t huus staat vol met verhuisdozen en mn oranje kleur in de kamer is weg we hebben nu nette beige kleur met cacao kleur accenten!!mn auto moet gereviseerd worden,duur maar noodzakelijk en ik ga bijna naar france best zin in want ik ben beniewd hoe goed de rest is!ik heb iig geweldig genoten van duitseland, met gilles!volop poeder en lekkr gejumped!!ik ben nu aant werk, de laatste nacht vh weekend!ik ga nu weer verders maar je hoord nog van me!!zorg goe voor jezelf en je meissie nat. doe dr de groeten!!dikke kus en luv u!mis je tog wel!!(een beetje maar hoor!!)x

  • 20 Februari 2006 - 21:42

    Aline -Pien:

    He reizigers!!!!
    dat klinkt erg leuk enlekker allemaal!! het is zo herkenbaar... denis en ik gaan terug in de tijd!!!!Up's and down's ook op vakantie!! maar de leuke dingen blijven je altijd bij...
    Hier is alles ok vanochtend bij je paps koffie gedronken.. De kids hebben vakantie, en ik ga morgen naar Nunspeet voor een paar dagen! ook leuk... De sneeuwklokjes steken hun kopjes boven de aarde en ik zag vanmiddag een krokusje!! dus de lente is echt in zicht.. de vogels zijn druk aan 't fluiten ook weer heerlijk!! nou voorzichtig goeie reis verder!! heel veel liefs Aline .. en co!! xxxxxxx

  • 22 Februari 2006 - 22:45

    Anita:

    Hé lieverds!
    Wauw, wat een aaneenschakeling van aparte ervaringen en zo niet nederlands!! Ik waan mij in andere sferen. Het lijkt me af en toe onwijs spannend, zou het in mijn broek doen als ik me voorstel op dat strand te liggen!!.........durf ik dat wel??????...denk t niet!!
    Yola in Noorwegen
    Kaya met Hans en fam in Tjechie
    en Pako met vriend en fam. in Tjechie.
    Allemaal sneeuw dus en ikki ben gewoon te werk,
    maar ga vlgd weekend skien (uitstapje met Peter en zijn werk!!)..heb er zin in!!
    18 maart op naar Noorwegen voor een weekje, niet slecht, hè?!
    Veel geluk jullie daar en heel veel liefs,
    x x x Anita.

  • 24 Februari 2006 - 12:53

    Marijke:

    Leuk om te lezen, dat jullie het zo naar je zin hebben. Heb ook van de foto´s van Bangkok genoten, herkende veel van die plekjes. Geniet maar lekker van alles.
    Liefs en xxx Marijke en familie.

  • 25 Februari 2006 - 16:00

    Inge:

    Gallo luitjes,
    Wij zijn net terug van de wintersport (Frankrijk Valfrejus). Was lekker, alleen die Fransen? Ik zie nog geen nieuws van de afgelopen week. Ik hoop dat alles goed gaat. Je gaat wennen aan die site! Elke dag ff kieken. Nou jongens, het allerbeste. Love you!

  • 26 Februari 2006 - 13:41

    Ann:

    He, ook ik ben weer retour uit La France. Was een hele ervaring. Veel sneeuw, heel sprookjesachtig en lieve mensen. Ik heb heerlijk vegetarisch leren koken! Maar nu eerst een lekkere frikandel gesmuld. Ik zie nog geen bericht en wacht ook weer in spanning af.
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

cindy
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 41787

Voorgaande reizen:

03 Februari 2006 - 03 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: