cambodia deel 2 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van cindy groot - WaarBenJij.nu cambodia deel 2 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van cindy groot - WaarBenJij.nu

cambodia deel 2

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg cindy

27 Februari 2006 | Vietnam, Hanoi

Hallo iedereen,

Hier eindelijk weer een bericht van deze 2 wereldreizigers!!!! We zijn op t moment in de hoofdstad van cambodia (pnomh penh) in een hele fijne backpackers.

Om weer een beschrijving te geven van onze laatste belevenissen gaan we even terug naar sihanoukville. Hier hebben we geloof ik nog 2 of 3 dagen rondgetoeft en beetje gerelaxed vooral(was f nodig). Nog een dagje over de rotsen langs de kust gelopen om een keer een privestrandje te vinden maar dit viel niet mee!!Na de eerste 10 minuten achtervolgd te worden door khmer - (cambodiaanse) kinderen, hadden we ze afgeschut bij de wat grotere en moeilijk beklimbare rotsen. Dat was positief, maar na een kwartiertje klimmen, zweten en zwoegen kwamen we uit op een heerlijk wit strand, maar raad eens, ....... , aan de weg, bij een groot resort!!!podverdikkie
!!Nah ja gewoon gaan liggen, maar al na nn paar minuutjes waren we in het middelpunt vd aandacht. Cindy in dr bikini en ik in mn shorts!! Hoop mensen waren bezig met heel "on" opvallend foto's maken van onze westerse figuren en naaktheden..... best irritant na n tijdje!!!"

Na sihanoukville hebben we de bus genomen naar pnomh penh, aangekomen na een 4 uur durende busreis in de ultieme chaos op t busstation. OK!!! f geen zin in, gelijk n bus gezocht naar siem reap en gelukkig waren we (wonderbaarlijk)in 10 minuten op weg!!! Weer zo'n 5 uur in de bus gezeten en na een lange reisdag, gauw een tuk tuk genomen naar guesthouse "sweet dreams", want die hadden we wel verdiend!!!

Eerste nacht ronduit kut geslapen, met veel gebonk boven onze kamer en allbei gedacht en gedroomd over geesten (lekkere sweet dreams dus). De 1e dag met onze prive tuktukchauffeur de "small- tour" gedaan van het eeuwenoude tempelcomplex "Angkor wat" , heel de dag rondgesjokt in - op en buiten de tempels. Erg indrukwekkend en vermoeiend. De tempels waren groot en mooi, maar de bomen waren eigenlijk nog indrukwekkender rondom in- en op de tempels. Na een hele dag gevuld te hebben met het bekijken van alles en het aanhoren van al de verkooppraatjes van kinderen, vrouwen en tuktukchauffeurs, doodmoe en overhit terug gegaan, onderweg nog gestopt om te aapjes te bewonderen die aan de kant van de weg ah eten waren, vervlogens naar ons guesthouse gebracht! Savonds lekker gegeten, wat gedronken met wat backpackers uit nieuw zeeland, engeland, zweden en amerika en toen lekker naar bed gegaan want volgende dag moesten we weer vroeg op!

2e dag big tour gedaan, maar veel sneller dan de dag ervoor, dus om 2 uur smiddags waren we er al doorheen, weer ontieglijk mooie dingen gezien , waaronder de tempel waarin de film tombraider gedeeltelijk is opgenomen. smiddags in alle hitte rond de stad een zwembad gezocht, die we niet hebben kunnen vinden, helaas. beetje gegeten gedronken en de avond niet lang gemaakt.

De 3e dag was eerst bestemd voor een 3e tempelbezoek, maar die hebben we geskipped, we hebben een relxdagje ingevuld met vooral slapen drinken en eten

4e dag fiets gehuurd en killing fields bezocht (wat niet echt groot was, maar wel iets uit de vrij recente geschiedenis). Dit was de plaats waar normale en onschuldige cambodiaanse mensen geexecuteerd werden rond de jaren 70-80 in de tijd van de oorlog onder pol pot's regime. Daarna doorgefietst naar het mijn museum. Een hoop uitgeschakelde mijnen,granaten en bommen bezichtigd en verhalen gelezen over kinderen die bij het museum leven na ongelukken met mijnen.(bij het museum zijn ze een soort van geadopteerd door de man die het museum runt om hun een betere toekomst te bezorgen etc)

De 5e dag zijn we met een tuk tuk naar west baray gegaan. Dit is een soort van stuwmeer / oud waterreservoire wat honderden jaren geleden gebouwd is doo een cambodiaanse koning. hier lekker gelegen op een vrij afgelegen strandje, maar wel af en toe bespied door kids uit de omgeving en omsingeld door de grazende koeien - erg gjappig!!!Heerlijk relaxed dagje gehad!!!

Volgende dag om 7.00 sochtends bus genomen naar pnomh penh om vervolgens 2 nachtjes te slapen. 1e dag rond 13.30 aangekomen in happy guesthouse. Gelijk met een paar mensen aan de praat gegaan en afgesproken om met dave (uit engeland) en menna (uit peru) de volgende dag (= vandaag) het museum "de s21 gevangenis" en de killing fields te bezoeken. We zijn met z'n vieren een hele gare tuk tuk ingestapt met een wat oudere grappige chauffeur. Veel gehobbeld en gebobbeld over de slechte en fucking drukke wegen. T was ook weer een hele zware en emotionele dag want de bezienswaardigheden hadden hele slechte sferen hangen en zijn moeilijk te bevatten (en dat nog zo recent!!!) Ook de foto's, gebouwen en de film die we gezien hebben waren oogopenend en traanverwekkend.

We gaan er weer mee stoppen, en morgenochtend gaan we op weg naar vietnam.

ho chi minh city here we come!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dikke kus en blijf komen met al die leuke reacties.

De meer de beter!!!!!!

  • 27 Februari 2006 - 13:54

    Kaya:

    Hallo cindy & patrick!!
    Wouw...wat klinkt dat allemaal indrukwekkend zeg. Het lijkt me ook heel tof een keer naar Azie te gaan, maar dat het daar zo ging...daar had ik eigenlijk nog nooit over nagedacht. Blijf vooral veel mooie en leuke verhalen over jullie belevenissen schrijven!! Ik volg jullie..
    liefs en kus, x kaya

  • 27 Februari 2006 - 14:08

    Kimmie:

    Heeey mooie mensen...:P

    Wat een gave ervaring die jullie opdoen daar! :)
    Echt leuk dat jullie ons vertellen hoe het is, want dat kan je later dit zelf ook weer terug lezen zodat je zelf die herrinering intact houdt!

    Nog heel veel plezier...en hou me op de hoogte!

    Dikke kus en knuffel kimmie

  • 27 Februari 2006 - 14:09

    Tattootijn:

    He pik!
    Echt leuk allemaal. Waan me weer helemaal in Cambodja. En die foto's, waterval heb ik ook gestaan en die boom bij Angkortempels ook. Wel zwaar die S 21 eh, niet leuk maar wel goed dat jullie zijn gaan kijken. Saigon is vet! Stuk schoner dan daar in Phnom Pen en Leuke dingen te zien (daar is wel een leuk zwembad: Saigon Waterpark, met chillbanden en glijbanen en een aardige patatmeneer en mevrouw).Gaat goed samen zo te horen. Lekker klimmen is goed (denk aan betonnen blokken op pier strand) Alles goed met de gezondheid daar? niet teveel aan de race? Over race gesproken, een heel mooie outdoor kartbaan is daar in Phnom Phen, en er is bijna niemand! Als je tijd hebt, doen. Hier verder alles goed.
    Nieuw filmpje moet vrijdag af. Arm uit de kom met snowboarden, the usual.
    Veeeel plezier, Geniet ervan, Luv you longtime.

    Tijn

  • 27 Februari 2006 - 14:22

    Suzet:

    He!
    Het klinkt echt super daar allemaal. Sander en ik gaan waarschijnlijk eind van dit jaar naar Azie (alleen maar voor 3 weken) en kunnen door jullie verhalen vast proeven haha! Ho Chi Minh vond ik echt bijzonder ZOVEEL scooters had ik nog nooit gezien.. Heel veel plezier samen en vooral genieten!! Dikke kus Suzet

  • 27 Februari 2006 - 14:22

    Ann:

    Wat een avonturen weer! Jullie zien er in elk geval goed uit. Dat is een goed teken. Vooral na de R....... Enneik ben blij hoor met mijn aapje!
    Nog veel kijk, eet, drink, bus en tempel plezier.

    Kussssssssssssss

  • 27 Februari 2006 - 15:04

    Aline Pien:

    he schatten!! jammer net de chat misgelopen!! Gave verhalen zeg.... wat kan jij goed vertellen!!! Ja ja, het is ook afzien soms DAT REIZEN.... wat een ander leven he .. Ik werd ook gek soms van die kinderen die achter je aan lopen aan je zitten en maar kijken alsof je een alien bent(ben ik ook maar goed)!were are you coming from.??.. Ik schreeuwde soms from the moon!!ongelooflijk wij zijn maar zo'n klein stipje op de wereld....Hier alles goed Princes Noa is vrijdag jarig!!3jaar alweer...nou pas weer goed op jullie zelf geniet!!! heel veel liefs Aline en co!!!

  • 27 Februari 2006 - 18:45

    Emelian:

    Hoi Patrick en Cindy, Wat ontzettend leuk om jullie reisverslagen te lezen. Wij (rené en ik) zijn ook al aan het aftellen....nog maar een kleine 8 weekjes en dan gaan ook wij naar Thailand.Blijf vooral zo genieten en als jullie zo door gaan kom je zwart terug! Nog veel plezier!! Groetjes uit Made

  • 27 Februari 2006 - 18:51

    Renaldo En Natascha:

    Wat een gaaf verhaal weer! Zijn jullie die tempels nog niet zat na zoveel bezoeken?! Leuk ook, om weer foto's te zien! Zo hebben we een nog beter beeld van waar jullie allemaal van genieten!
    HAVE FUN AND ENJOY!!

    Liefs Rick en Tas xx

  • 27 Februari 2006 - 19:27

    Anita:

    Kunnen jullie het allemaal nog een beetje bevatten wat je allemaal meemaakt en doormaakt??
    Als ik jullie uitgebreide en toch weer beknopte reisverslagen lees(want wat zit er allemaal achter die verhalen?)waan ik me ver van de wereld waar ik me in bevind. Als ik jullie prachtig mooie foto's bewonder dan komt er pas echt een beeld op wat met geen pen te beschrijven is!! Het ziet er echt heel indrukwekkend uit. En dan te bedenken dat hier alleen maar sneeuwervaringen worden opgedaan in koude sferen.
    Kaya en Pako hebben fantastische snowboard ervaringen opgedaan en ik ga een weekendje Winterbergen met vriendje Peter (cadeautje van de baas, niet verkeerd,hè?!)en vervolgens op 18 maart samen Yola een week opzoeken in Noorwegen, vet zin in!!
    Jullie zijn voorlopig nog volop plannen en ik hoop dat jullie tot onder aan jullie tenen zullen blijven genieten ook al is dat af en toe ook goed afzien zo te lezen. Pas goed op jezelf en op elkaar en HEEL VEEL fantastische ervaringen toegewenst en ik blijf jullie volgen!!

    Kusjes van mij, Anita.

  • 28 Februari 2006 - 08:37

    Karin:

    Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Blijf ervan genieten!
    Karin

  • 28 Februari 2006 - 10:17

    Pollewopje:

    Hallo taijan en taijin het gaat zo te zien wel goed daar.De verhalen zijn erg sprekend met mooie foto`s,zo maken wij het ook een beetje mee. Jullie zien er goed uit en zo te horen maken jullie van alles mee. Hier alles oke we hebben inmiddels in de slaapkamer een mega grote kast er bij dus de kleding kan van zolder af. Hier in holland is het koud en af en toe regen en sneeuw licht, dus ik ben jaloers op jullie warmte, maar jullie hebben het weer te heet, het is ook nooit goed he. We zijn gister in nunspeet geweest en hebben lekker in het bos gewandeld. De bomen zijn daar wel wat minder groot hoor. Verder zijn de olympische spelen afgelopen en zijn de sporters weer binnen gehaald, ze hebben weer goed hun best gedaan, meer medailles als de vorige keer, met schaatsen natuurlijk. Verder geen schokkende dingen geloof ik , dus de mazzel veel plezier dikke kus en ik hou van jullie xxxxxxxxxxx tot horens xxx

  • 28 Februari 2006 - 18:32

    Dees:

    Hee Pat en Cin!

    wat een leuk, lang,mooi,grappig verhaal weer..echt fijn om te lezen dat jullie het zo super naar je zin hebben daar!
    Die foto met die klamboe op 't strandje...geweldig!
    Maarre letten jullie wel goed op jullie tassen, want die staan er zo eenzaam naast...(of heeft Pat de hele nacht de nachtwacht gelopen? ;-))
    Nou stuur maar gauw weer een avontuurlijk verhaal...is wel fijn wakker worden 's morgens met een bakje koffie erbij! :-)
    Have fun!

    xxx

  • 01 Maart 2006 - 12:26

    Pollewopje:

    Hallo pet en cindy ik heb net julie wat meer fotoruimte gegeven, want de vorige foto`s waren al weer verdwenen. Jullie kunnen er nu voorlopig 200 stuks plaatsen. Wie heeft de vorige foto`s opgeslagen, wil die ze aub naar mij door mailen, thea.bosch@zeehavenpoltie.nl , de foto`s van de tempel en zo, bij voorbaat dank. Veel plezier verder en tot het volgende bericht xxxxxxxxx

  • 01 Maart 2006 - 12:44

    Siemon:

    He pet en cin.... Hoe is het?? ik heb je adres van mies gekregen. Leuk man al die verhalen en foto's... ik ga a.s. maandag op skivakantie lekker een weekje er tussen uit... maar ik blijf jullie volgen... Veel plezier nog........ xxx

  • 01 Maart 2006 - 12:52

    Lonneke:

    Hoi Cin en Patrick!!

    Klinkt allemaal nog mooier dan de 'Wonderlijke Wereld van de Efteling'..haha Wij zijn net terug van een kort weekje wintersport in Oostenrijk...veel sneeuw, geen zon maar super genoten. Geen tempels gezien maar wel Mega-grote schnitzels, ook indrukwekkend!! In een tijdschrift op vakantie gelezen over Cambodja en de straatkids die daar leven, lijmsnuivend etc Er is een organisatie uit Nederland die opvanghuizen bouwt en een programma aanbiedt voor die kinderen. Precies in die plaatsen die jullie bezocht hebben. Nou Cin, de efteling perikelen zijn weer begonnen. Over 3 wkn repeteren, alle groepen en rollen zijn alweer bekend. Ik ga een contract delen met Karen en ben gedegradeerd van Moeder Eend naar krantenmeisje en C2 (!) ..ik zal aan je denken als ik achter dat K.. schot zit met die K..schoentjes...haha Nou mensen, geniet er maar van want voor je het weet is deze unieke ervaring alweer voorbij!!

    Veel liefs, Lon

  • 01 Maart 2006 - 15:48

    Inge:

    Op de valreep - zit op mijn werk (16.45 uur) - keek ik nog ff naar jullie site. Super allemaal. Zo te zien volgen veel mensjes jullie. Echt goed deze site. Hoe is de temperatuur daar? Hier erg koud en veel sneeuw. Mag wel weer voorjaar worden! Gaaf al die tempels. Mag je ook binnen foto's nemen? Nou jongens blijf genieten van al dat moois. Pas goed op jullie eigen soft-en hardware. Veel liefs !

  • 01 Maart 2006 - 18:55

    Mies:

    ziet er weer gaaf uit man!leuk verhaaltje ook!cin je haar word lang,man!leuk hoor!ma heeft jullie extra ruimte gegeven voor fotoos als je erna nog meer nodig hebt moet je t zeggen ik wil ook wel een eurootje afstaan als jullie t kunnen gebruiken!!en die foto op t water supervet!!cin ken beter fotoos maken dan ik das duidelijk!!
    nog ffies en dan ga ik naar france echt zin in!!ik ga nog gekker doen dan in duitseland!!helemaal los,er schijnt ook volop snee te liggen en nog te vallen!vandaag heeft t zelfs gesneeed hier ik ging vanochtend spinnend naar mn werk volop snee!!
    mn auto is trouwens kapot,mn kop vd motor is gescheurd en word nu gemaakt,zoon 1600 euro,jooooh!!maar ik rij nu in een oude excell en dat rijd ook wel!!hopen dat mn auto op tijd klaar is,want ik heb em vrijdag nodig!!
    veel plezier,zorg goed voor elkaar,en ok ik mis jullie wel een beetje!!maar nu nie glijk terugkomen,ik overleef y wel!!want ik heb een hele goede alternatief,t gaat heel lekkr tussen daf en mij!!dikke kus en keep the coming with the good stories!!giang chu kyak!nie mokkuh lekker wokkuh!!xxx

  • 02 Maart 2006 - 13:16

    Rob, Jolan En Nina:

    Hey Luitjes,
    Waanzinnig om jullie belevenissen te lezen. Ik moet er niet aan denken om in de middle of nowhere met enkel een klamboetje te gaan slapen op een strand. Ook erg leuk om de foto's te zien. Hier gaat ook alles goed. Rob is aardig aan het klussen bij Den in zijn nieuwe huis en Nina is al helemaal zindelijk. Zelfs s'nachts. Dat voor een 2,5 jarige. Knap he. Zorg goed voor elkaar en heel veel goede ervaringen toegewenst.
    Veel liefs en xxxx van ons

  • 02 Maart 2006 - 21:21

    CorNinja:

    Hai Cindy & Patrick,
    Die foto met dat schattige hondje, die tederheid......alles is zo mooi...geniet ervan!

  • 02 Maart 2006 - 21:21

    Omi Alie:

    dag lieve wereldreizigersík ben bij Aline en heb al jullie belevenissen gelezen. Wat een bijzondere tijd van leven. Fijn dat jullie dit allemaal mogen beleven.Wat een techniek dat wij dit meteen kunnen meezien.Ik wens jullie nog veel plezier en blijf gezond. Dikke kus en veel liefs Omi.

  • 04 Maart 2006 - 16:57

    Juud & Jurg:

    Hartstikke leuk om jullie verhalen te lezen en super om ook foto's te zien! Volgens ons vermaken jullie je wel :) !!
    Heeeel veel plezier nog!

    Judith & Jurgen

  • 05 Maart 2006 - 12:52

    CorNInja:

    Hai,
    Als ik mijn ogen dicht doe en laat jullie vehaal de revue passeren reis ik even met jullie mee......

  • 06 Maart 2006 - 21:29

    Luud En Toon:

    wat jullie allemaal zien en beleven, is goed voor een boek, denk ik zo. als ik zo naar die foto's kijk denk ik toch dat ik ook die kant eens op moet. daar is spanje niks bij. Hier in Vlaardingen gaat het prima, belastingtijd, dus drukke tijd voor mij. nou laat ons nog maar veel foto's zien en vertellen over jullie doen en laten daar.. geniet ze... knuffel van Ludy

  • 07 Maart 2006 - 14:43

    Ann:

    Zo internetters. Heerlijk om jullie weer eens te zien en te horen. Heb wel weer erg moeten lachen om Cin. Die kan ook vertellen hoor! Het klinkt weer prachtig. Cin zei het al, je moet het in het echie zien. Ik doe mijn best om mee te genieten, maar achter een saaie pc is dat wel lastig hoor! Ook mijn reis komt eraan, het is "maar" een maand, maar toch. Dat hondje wil ik wel hebben...stop maar in je tas.....
    Dag moppies,,,,, enjoy XXX

  • 30 April 2006 - 20:02

    Rob Jansen:

    Hallo Cindy en Patrick eindelijk een bericht van mij, wat een waanzinnige reis zijn jullie aan het maken,ik ben echt onder de indruk van jullie reis,geniet er maar lekker van samen en tot gauw.groetjes van rob.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

cindy
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 41789

Voorgaande reizen:

03 Februari 2006 - 03 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: